واکنش وزیر امور خارجه عربستان به وعده نتانیاهو برای برقراری پرواز مستقیم تل آویو به مکه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که عادی سازی روابط با اسرائیل مشروط به پیشرفت در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، در واکنش به وعده بنیامین نتانیاهو برای برقراری پرواز مستقیم تل آویو به مکه ضمن تأیید طرح چنین مسئله ای تأکید کرد که چنین چیزی مشروط به پیشرفت در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل است.

او در مصاحبه با CNN تأکید کرد که عربستان در سال 2002 طرحی برای توافق و عاده‌سازی روابط با اسرائیل مطرح کرد که به تأیید سران کشورهای عربی و اتحادیه عرب رسیده است و افزود که عادی شدن روابط با اسرائیل منافع بسیاری برای همه کشورهای منطقه خواهد داشت و به لحاظ اقتصادی و اجتماعی و امنیتی مفید خواهد بود.

او افزود که در شرایط کنونی عادی سازی در منطقه جز با حل مناقشه فلسطین و برپایی دولت مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 و تأمین حقوق ملت فلسطین ممکن نیست.

وزیر خارجه عربستان درباره پرواز مستقیم از تل‌آویو به مکه که وعده انتخاباتی نتانیاهو بود گفت که عربستان با چنین طرحی موافقت نکرده و باید قبل از پرداختن به این مسائل برای پیشرفت در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل اقدام کنیم.

او در بخش دیگری از این مصاحبه روابط کشورش با امریکا را استوار و تاریخی خواند و تأکید کرد که واشنگتن و ریاض در پرونده‌های مشترک بسیاری همکاری می‌کنند و این همکاری ادامه دارد.

فیصل بن فرحان یکی از عرصه‌های همکاری و تماس میان دو کشور را پرونده یمن و حل بحران در آن دانست و افزود که امریکا ریاض را کلید تأمین منافع خود در منطقه می‌داند.

 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟