جان کری از پیشرفت‌های امارات در زمینه توسعه پایدار بازدید کرد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جان کری، فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری ایالات متحده در امور اقلیمی، روز یکشنبه از تعدادی از پروژه‌های مهم استراتژیک امارات متحده عربی در زمینه انرژی پاک، پیامدهای تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار بازدید کرد.

به گزارش گلف نیوز، کری با دکتر سلطان احمد الجابر، فرستاده ویژه امارات در امور تغییرات اقلیمی و وزیر صنعت و فناوری پیشرفته، با هلیکوپتر به بزرگ‌ترین سایت پروژه انرژی خورشیدی جهان رفت.

کری همچنین به مقر آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) و شهر مصدر که پایگاه اصلی در توسعه ۴۰۰ درصدی سبد انرژی تجدیدپذیر امارات متحده عربی طی ۱۰ سال اخیر است، رفت و از دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید (MBZUAI) ، به‌عنوان اولین دانشگاه جهان با برنامه‌های درسی اختصاص‌داده‌شده به راه‌حل‌های پایدار از طریق نوآوری در هوش مصنوعی، بازدید کرد.

بازدید از تأسیسات کلیدی خورشیدی

فعالیت‌های این روز شامل تور بازدید از تأسیسات خورشیدی مهم، از جمله شمس ۱ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی متمرکز در جهان بود. در آنجا، جان کری از پروژه الظفرا ۲ که اخیراً رکورد جدید پایین‌ترین تعرفه قیمت برق را ثبت کرده، مطلع شد. تعرفه انرژی خورشیدی تولیدی در آن با ۱.۳۵ سنت / کیلووات ساعت است.
در ادامه نماینده ویژه ایالات متحده در زمینه مسائل اقلیمی، روز خود را با بازدید از پارک جوبیل مانگرو ابوظبی به پایان رساند. حرا، بومی امارات متحده عربی در مقایسه با جنگل‌های بارانی، دارای سه مزیت جلوگیری از فرسایش سواحل، تنوع زیستی و جذب کربن بیشتر در هر هکتار است.

 

رویاهای امارات سقف ندارد

بعضی از تولیدکنندگان نفت گزارش تغییرات اقلیمی را از مذاکرات سازمان ملل خارج کردند

برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی، تا دیر نشده دست به کار شویم
علی‌رغم اینکه میلیون‌ها حرا که قبلاً در مناطق ساحلی کاشته شده‌اند، امارات متحده عربی متعهد شده است تا از طریق دومین کمک ملی تعیین شده، تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰ میلیون حرای دیگر بکارد. در طول تور، کری با تعدادی از مسئولان ارشد آب‌وهوا در امارات دیدار و گفتگو کرد. امارات متحده عربی در زمینه اقدامات آب‌وهوایی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی پیشتاز است و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در جلسه توجیهی رسانه‌ها در پارک جوبیل مانگرو ابوظبی، دکتر الجابر گفت:«جهان در حال مشاهده اقدامات هماهنگ در مورد آب‌وهوا در سال ۲۰۲۱ است و سفر آقای کری نشان‌دهنده تداوم تعهد امارات متحده عربی به اقدامات پیشرفته اقلیمی است. موضوعی که امارات متحده عربی، به‌ویژه با توجه به این شرایط دشوار فعلی و تلاش‌های جهانی برای کاهش تأثیرات منفی در جوامع مختلف، آن را فرصتی برای رشد و تنوع بخشیدن به اقتصاد خود قلمداد می‌کند.»

کری برای شرکت در اولین گفتگوی اقلیمی منطقه‌ای که به طور مشترک در روز ۴ آوریل توسط امارات و ایالات متحده برگزار می‌شود، از ابوظبی دیدار می‌کند. در این گفتگوها نمایندگان ارشد اقدامات اقلیمی از شورای همکاری خلیج‌فارس، منطقه و همچنین بریتانیا نیز حضور خواهند داشت.

دکتر الجابر افزود: «در طول ۱۵ سال گذشته، امارات متحده عربی اقدامات جسورانه‌ای در مورد تغییرات آب‌وهوایی در داخل و خارج از کشور انجام داده و توانایی خود را در عمل ثابت کرده است. با نگاه به آینده، ما منتظر هستیم که با ادامه این پیشرفت، تعهدات سیاسی را به راه‌حل‌های عملی جدید با منافع اقتصادی بلندمدت برای امارات، منطقه و جهان تبدیل کنیم.»


کری با اشاره به اینکه که سفر وی بخشی از تلاش‌ها برای موفقیت کنفرانس ملل متحد (COP۲۶) به‌منظور «رسیدگی به بحران آب و هوا » بوده و قرار است در گلاسکو برگزار شود، گفت:« امارات متحده عربی نیز تلاش قابل توجهی را برای هدایت بسیاری از کشورهای دیگر که در جستجوی فناوری جدید برای مقابله با چالش جهانی آب و هوایی و رویارویی با این بحران هستند، انجام داده است. ما با یک چالش جهانی بزرگ روبه‌رو هستیم که شدت آن رو به افزایش است. فردا ما با تعدادی از رهبران منطقه ملاقات خواهیم کرد تا در مورد کارهایی که می‌توان به منظور افزایش انگیزه های خود در گلاسکو – که مهم‌ترین کنفرانس پس از توافق پاریس است- افکار خود را به اشتراک می‌گذاریم.»

گفتگوی اقلیمی منطقه‌ای

اجلاس گلاسکو کشورهای مختلف را برای تسریع در جهت دستیابی به اهداف موافقت‌نامه پاریس و در چهارچوب کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات اقلیمی گرد هم خواهد آورد.

امارات متحده عربی اولین کشور در منطقه بود که موافقت‌نامه پاریس را امضا کرد و اولین کشوری بود که برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با تجارت معمول در سال ۲۰۳۰ ، مشارکت تعیین شده در سطح ملی (NDC) را ارائه داد.

امارات متحده عربی نقش خود را برای آماده‌سازی COP۲۶ ایفا می‌کند، زیرا معتقد است که نیاز به اقدامات تعیین‌کننده آب‌وهوا در دنیای پس از کرونا حتی بیشتر شده است. امارات متحده عربی در طول تاریخ در اجرای برنامه‌های پیش‌گامانه انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش انتشار کربن و همکاری با سازمان‌های چندجانبه برای شکل‌گیری آینده‌ای پایدارتر برای منطقه خاورمیانه و سایر نقاط جهان پیشتاز بوده است. چنین تلاش‌هایی با سرمایه‌گذاری‌های اولیه از بیش از پانزده سال پیش آغاز شده است.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟