شمار خارجیان ساکن آلمان به کمترین میزان در ده سال گذشته رسید

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

طبق آمار دولت آلمان، شمار شهروندان غیرآلمانی که به این کشور می‌آیند و در آن زندگی می‌کنند، سال گذشته به شدت افت کرد و گمان می‌رود عامل مهم این افت هم شیوع ویروس کرونا باشد. 

شمار خارجیانی که در آلمان زندگی می‌کنند در سال ۲۰۲۰ فقط ۱.۸ درصد افزایش یافت که پایین‌ترین میزان در ده سال گذشته است و میزان خالص مهاجرت به این کشور نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد کاهش داشت. 

به گزارش سازمان فدرال آمار (اف. اس. او) آلمان شمار خارجیانی هم که سال گذشته از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به آلمان آمدند، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشت. 

میزان ورود شهروندان هندی به آلمان بیشترین کاهش را داشت و جایگاه بعدی از آن شهروندان سوریه بود. در سال ۲۰۲۰ فقط هشت هزار هندی وارد آلمان شدند، در حالی که این شاخص در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۱ هزار نفر بود. شمار سوری‌ها نیز از ۳۱ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر کاهش یافت. 

همچنین طبق این داده‌ها میزان خروج آمریکایی‌ها و چینی‌ها از آلمان بیش از میزان ورود آن‌ها بود. 

 

طبق گزارش این سازمان در روند درازمدت میزان خالص مهاجرت، میزان خروج شهروندان آمریکایی و چینی از میزان ورود آن‌ها بیشتر شد. طبق اطلاعات ثبتی مرکز ثبت مهاجران میزان مهاجرت خالص برای هر دو این گروه از شهروندان حدود سه هزار نفر بوده است. 

طبق آخرین آمار موجود، در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۱.۲ میلیون نفر (۲۶ درصد) از ساکنان آلمان به نوعی مهاجرتبار بودند یعنی برای مثال یکی از والدین یا هر دو آن‌ها شهروند خارجی بودند. 

طبق داده‌های سازمان فدرال آمار در سال ۲۰۲۰ جمعیت متولد خارج آلمان حدود ۲۰۴ هزار نفر افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و چهار صد هزار نفر از کل جمعیت ۸۳ میلیون نفری این کشور رسید، یعنی در سالی که محدودیت‌های شدید مسافرتی برای مهار کردن گسترش کووید-۱۹ وجود داشت. 

آلمان در حال حاضر دستخوش موج سوم شیوع کرونا است و طبق هشدار مقامات بهداشت ممکن است بیشترین لطمه را تاکنون به این کشور وارد آورد. 

به گفته لوتار وایلر رئیس موسسه بیماری‌های عفونی روبرت کخ (آر. کی. آی) اگر بیماری را مهار نکنند میزان مبتلایان جدید ممکن است به صد هزار نفر در روز برسد. این کشور خبر داد که در روز جمعه شمار مبتلایان جدید ۲۱ هزار و ۵۷۳ نفر بود. 

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دردسرهای این کشور در دوران همه‌گیری کرونا را ناشی از «کمال‌گرایی» خواند اما اعتراف کرد که دولت هم خطاهایی داشته است.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟