دستورالعمل اندیشکده آمریکایی برای مقابله با توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اندیشکده آمریکایی هریتیج در بررسی توان پهبادی جمهوری اسلامی ایران بیان داشته است که پهپادهای ایران قدرت نظامی و نفوذ ژئوپولیتیکی ایران را افزایش می‌دهد. گسترش هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و انواع آنها به متحدان ایران چالشی برای منافع آمریکا و متحدان منطقه‌ایش است.

از این رو تهدید فزاینده جمهوری اسلامی ایران و گسترش آن‌ها شایسته توجه و اقدام فوری دولت ترامپ و کنگره برای حفاظت از نیروهای آمریکایی و پیشبرد منافع در منطقه است.

  این مؤسسه آمریکایی به دولت ترامپ پیشنهاد داده است که در راستای مقابله با توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران اقدامات زیر را پیگیری کند:

 آمریکا باید تعادل نظامی خود را در برابر ایران، متحدان آن و نیروهای نیابتی ایران حفظ کند. این اقدام باید در راستای مخالفت با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و جلوگیری از استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط نیروهای مقاومت صورت گیرد.

  گسترش بیانیه مشترک صادرات و بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین که در سال 2016 مورد توافق 54 کشور جهان قرار گرفته است. این توافق‌نامه باید گسترش یابد تا استانداردهای بین المللی از جمله نگرانی ها در مورد انتقال فن‌آوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین به کشورها و گسترش پهپادهای مسلح به بازیگران غیر دولتی را در برگیرد.

  تهدید هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی را در جلسات و نشست‌های امنیتی دو جانبه برجسته کنید و کشورها را ترغیب کنید که مشکلات انتقال فناوری‌های پهپادی و بهره‌گیری از این تکنولوژی بالا را در نظر بگیرند. کشورها باید تلاش بیشتری کنند تا از انتقال مستقیم و غیرمستقیم تجهیزات و فن‌آوری‌های پهپادی به ایران جلوگیری کنند.

 با متحدان منطقه‌ای خود در زمینه پهپادها کار کنید. این نگرانی وجود دارد که پدافندهای هوایی و موشکی مستقر در منطقه کارآدی لازم را در برابر حملات نیروهای مقاومت نداشته باشند. همانگونه که در حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها به عربستان شاهد آن بودیم.

  همچنین این اندیشکده پیشنهاداتی را نیز به کنگره آمریکا داده است تا به واسطه آن اقدام به مقابله با توان پهپادی جمهوری اسلامی ایران نمایند:

  جلسات علنی و غیر علنی (محرمانه) در مورد توانایی مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) برای دفاع در برابر توانایی‌های پهپادی نیروهای مقاومت در منطقه غرب‌آسیا برگزار کنید. نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای امنیتی فعلی ممکن است برای محافظت کافی از دارایی‌های آمریکا در برابر ایران و نیروهای مقاومت کافی نباشد. کنگره باید به طور خاص در مورد وضعیت کنونی دفاعی در برابر تاکتیک‌های هجومی هواپیماهای بدون سرنشین پرس‌و جو کند.

  از پنتاگون و جامعه اطلاعاتی بخواهید که در آئین‌نامه بعدی دفاع ملی، جنگ پهپادی موجود در شبه جزیره عربستان مورد ارزیابی قرار دهند. این گزارش که در اختیار کنگره قرار می‌گیرد، باید درس‌های آموخته‌شده و بهترین تجارب را برای نیروهای آمریکایی و متحدانش در توسعه فن‌آوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار آمریکا قرار دهد. همچنین این گزارش می‌تواند رهنامه‌ای که برای مسأله پهپادهای ایرانی و دیگر چالش‌های هواپیماهای بدون سرنشین در خارج از منطقه بکار گرفته شود، شناسایی نماید.

  کنگره باید بودجه کافی برای نیروهای امنیتی برای تهیه و بهره‌برداری از قابلیت‌های دفاعی و ضربتی در برابر حملات پهپادی فراهم کند. آمریکا در نظر دارد تعدادی از سیستم‌های پدافند هوایی مختلف را مورد بررسی قرار دهد. کنگره نه تنها باید اطمینان حاصل کند که همه گزینه‌های مهم مورد بررسی قرار می‌گیرند -از جمله سیستم‌های سایبری، هدایت انرژی و سیستم‌های فرکانس رادیویی – بلکه باید نظارت دقیقی بر این فرآیند داشته باشند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟