تصویب طرح ایالت شدن شهر واشینگتن در مجلس نمایندگان آمریکا

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه طرح تبدیل شدن شهر واشینگتن و منطقه کلمبیا، پایتخت ایالات متحده، را به پنجاه و یکمین ایالت کشور تصویب کرد و آن را برای تایید به سنا فرستاد.

به گزارش نشریه هیل، که اخبار سیاسی آمریکا را با تمرکز بر واشینگتن پوشش می‌دهد، این طرح که با ۲۱۶ رأی موافق در برابر ۲۰۸ رأی مخالف، یک اکثریت شکننده، به تصویب رسید.

بیش از ۷۰۰ هزار نفر در منطقه کلمبیا زندگی می‌کنند و مانند شهروندان دیگر مناطق کشور کار می‌کنند و مالیات می‌پردازند، اما نماینده‌ای در دو مجلس سنا و نمایندگان در کنگره ندارند.

 

کنگره ایالات متحده در سال ۱۷۹۰ واشینگتن را به عنوان پایتخت دائمی کشور برگزید و از همان زمان مقرر شد که این شهر تنها مقر دولت فدرال باشد و در امور ایالتی دخالتی نداشته باشد.

این دومین بار در دو سال گذشته است که مجلس نمایندگان چنین طرحی را تصویب می‌کند. بار اول در سنا – که تا پیش از انتخابات سوم نوامبر سال قبل در اختیار جمهوری‌خواهان بود، رد شد.

دموکرات‌های کنگره اکنون با توجه به این که اکثریت را در مجلس نمایندگان دارند و تعداد کرسی‌های آنها در سنا نیز با جمهوری‌خواهان برابر است، می‌خواهند بار دیگر برای تصویب آن اقدام کنند.

مصوبات مجلس نمایندگان باید به تصویب سنا نیز برسد و برای تبدیل به قانون شدن باید به امضای رئیس جمهوری برسد. در صورت رأی برابر در سنا، معاون رییس جمهوری می‌تواند رأی بدهد.

اکنون که رئیس جمهوری و معاون او نیز مانند اکثریت کنگره از حزب دموکرات هستند، فرصت مناسبی برای پیش بردن این هدف است. اما مخالفت جمهور‌خواهان همچنان به قوت خود باقی است.

جمهوری خواهان می‌گویند دموکرات‌ها اهداف سیاسی را دنبال می‌کنند و می‌خواهند با تصویب این طرح، دو کرسی به کرسی‌های سنا اضافه کنند. با توجه به این که اکثریت ساکنان واشینگتن گرایش به حزب دموکرات دارند، این به ضرر جمهوری‌خواهان تمام خواهد شد.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟