مذاکرات بن‌سلمان برای فروش سهام آرامکو به سرمایه‌گذاران خارجی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی روز گذشته فاش کرد که در حال مذاکره برای فروش یک درصد از سهام شرکت آرامکو به یک سرمایه‌گذار خارجی است.

ولیعهد سعودی از مذاکره برای فروش سهام آرامکو به سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی روز گذشته فاش کرد که در حال مذاکره برای فروش یک درصد از سهام شرکت آرامکو به یک سرمایه‌گذار خارجی است.

محمد بن سلمان طی یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه الاخباریه سعودی اعلام کرد که شرکت آرامکو ممکن است طی یک یا دو سال آینده سهام خود را به سرمایه‌گذاران بین‌المللی بفروشد.

ولیعهد عربستان در ادامه از وابستگی این کشور به نفت برای تامین نیازهای خود طی سالهای گذشته و نیز فعالیت‌هایی که طی ۵ سال در عربستان انجام داده صحبت کرد.

چند روز قبل نیز برخی منابع اعلام کردند شرکت سعودی آرامکو که بر اساس توافقی چند دهه‌ای با دولت ریاض دارایی‌های بالادستی نفت و گاز عربستان را در اختیار دارد، در حال بررسی فعالیت‌های بالادستی است و احتمال دارد سهام بعضی از میدان‌های نفتی غیر راهبردی خود را به سرمایه‌گذاران خارجی بفروشد.

سود این شرکت از زمان سقوط قیمت نفت در سال گذشته میلادی کاهش یافته، این در حالی است که آرامکو همچنان تعهد دارد سالانه ۷۵ میلیارد دلار سود به سهامداران پرداخت کند.

بزرگ‌ترین شرکت نفت و بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان حدود سه دهه پیش مذاکراتی با شرکت‌های نفتی خارجی به‌منظور همکاری‌های احتمالی برای توسعه بعضی ذخایر نفت و گاز عربستان انجام داد، اما این مذاکرات به‌دلیل مخالفت سرمایه‌گذاران با مفاد پیشنهادی ریاض به سرانجام نرسید.

عربستان برای تأمین مالی طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور و تنوع بخشیدن به اقتصاد ریاض و تمرکززدایی از نفت، به سرمایه زیادی نیاز دارد.

 

منبع:https://etemadonline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟