تشکیل کمیته بلندپایه امنیتی برای برخورد با حمل غیرقانونی سلاح در ایام انتخابات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیت انتخابات از تشکیل کمیته‌ای متشکل از شاخه‌های گوناگون نظامی برای نظارت بر امنیت انتخابات خبر داد.

مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیت انتخابات از تشکیل کمیته‌ای متشکل از شاخه‌های گوناگون نظامی برای نظارت بر امنیت انتخابات خبر داد.

«مهند نعیم»، طی اظهارات تأکید کرد که قانون انتخابات کمیساریای عالی مستقل انتخابات را موظف کرده که با شرکت‌های تخصصی برای تأمین امنیت مراحل گوناگون انتخابات قرارداد ببندد تا راه بر هرگونه حمله سایبری بسته شود.

او گفت که یکی از اولویت‌های دولت جلوگیری از استفاده از سلاح در انتخابات و هرگونه قدرت‌نمایی مسلحانه ازسوی گروه‌هاست و هر حزبی که در این باره تخلف کند محاکمه می‌شود و مجوز فعالیتش باطل خواهد شد.

نعیم افزود که کمیته‌ای بلندپایه به ریاست جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک و با مشارکت پلیس و دستگاه اطلاعات و دستگاه مبارزه با تروریسم و دستگاه قضائی برای تدارک انتخابات تشکیل شده است و تأکید کرد که این اولین بار است که دستگاه‌های نظامی در عملیات تدارکات برای اجرای انتخابات مشارکت می‌کنند.

او همچنین از تشکیل سه کمیته فرعی برای رصد موارد ترور افراد و تشویش و تهدید علیه نامزدها خبر داد و تأکید کرد که دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطات و دستگاه‌های امنیتی ذی ربط در این کمیته حضور دارند.

مشاور نخست‌وزیر عراق همچنین تأکید کرد که پرونده انتخابات عراق یک پرونده کاملا عراقی است که با مشارکت نیروها  ونهادهای عراقی به انجام خواهد رسید.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟