درخواست کمک عون از لودریان برای بازگرداندن اموال قاچاق شده لبنان به خارج از کشور

رئیس جمهوری لبنان از وزیر امور خارجه فرانسه خواست پاریس و کشورهای اروپایی در بازگرداندن اموال قاچاق شده لبنان به خارج از کشور کمک کنند، عون همچنین تاکید کرد که در انجام اصلاحات کمک خواهد کرد.

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان از «جان اف لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه که به بیروت سفر کرده است، خواست پاریس و کشورهای اروپایی در بازگرداندن اموال قاچاق شده لبنان به خارج از کشور کمک کنند. عون همچنین تاکید کرد که در انجام اصلاحات کمک خواهد کرد.

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با لودریان تاکید کرد انجام اصلاحات که بخشی از ابتکار اعلامی فرانسه در ماه سپتامبر گذشته است، برای بهبود وضعیت لبنان و بازیابی اعتماد مردم و جامعه جهانی امری ضروری است.

عون در این دیدار ضمن اشاره به مراحلی که تاکنون برای تشکیل دولت جدید برداشته شده است، به مسئولیت‌های رئیس جمهوری بر اساس قانون اساسی در حفظ توازن سیاسی و طائفی در تشکیل دولت پرداخت.

وی بر هزینه‌بر بودن طولانی شدن روند تشکیل دولت اشاره کرد و خواستار کمک فرانسه و کشورهای اروپایی در بازگرداندن اموال قاچاق شده لبنان شد و تاکید کرد: این امر در تحقق اصلاحات و تعقیب افرادی که از بیت المال یا کمک‌های مالی اروپایی‌ها به لبنان سوء استفاده کرده‌اند و اقدام به پولشویی کرده اند، کمک می کند.

عون با اشاره به اولویت حداکثری برای تشکیل دولت جدید، اظهار داشت: علیرغم موانع داخلی و خارجی و عدم همکاری افراد ذیربط در پیروی از اصول قانون اساسی و عُرف معمول در تشکیل دولت من تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتایج عملی ادامه خواهم داد.

وزیر امور خارجه فرانسه پیشتر تأکید کرده بود که کشورش با کسانی که مانع روند تشکیل دولت در لبنان می‌شوند برخوردی قاطع خواهد داشت.

اود گفت: «فردا با پیامی شدید اللحن برای مقامات سیاسی لبنان وبا پیام همبستگی کامل با ملت لبنان در بیروت خواهم بود».

وزیر امور خارجه فرانسه افزود که با کسانی که در روند تشکیل دولت مانع‌تراشی می‌کنند برخورد قاطع می‌شود و اقداماتی در این باره آغاز شده که فقط گام اول است.

او گفت که فرانسه با لبنان در بخش آموزش و بهداشت همکاری می‌کند و از همه کسانی که برای میهنشان تلاش می‌کنند حمایت می‌کند.

لودریان در این سفر خود برگه «محدودیت‌ها» علیه گروهی از سیاستمداران لبنانی را به دست دارد که قرار است ورودشان به خاک فرانسه ممنوع شود.

اما منابع نزدیک به دولت فرانسه گفته‌اند که پاریس برنامه‌ای گسترده‌تر از این محدودیت ها در نظر دارد و در حال هماهنگی با امریکا و انگلستان برای وضع تحریم‌های مشترک علیه سیاستمدارانی است که مانع از پیشرفت در روند سیاسی لبنان می‌شوند و نیز کسانی که در پرونده‌های فساد دست دارند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟