شکست سیاست‌های اسرائیل در یهودی‌سازی بیت‌المقدس؛ شمار فلسطینی‌ها در این شهر 10 درصد افزایش یافته است

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی اسرائیل، شمار فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس اشغالی از سال 2000 میلادی 10درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی اسرائیل، شمار فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس اشغالی از سال 2000 میلادی 10درصد افزایش یافته است.

این مرکز تحقیقاتی اسرائیل در گزارشی نوشت: شمار افرادی که تا پایان سال 2020 میلادی در بیت المقدس سکونت داشته‌اند به بیش از 950 هزار نفر می‌رسد که 38 درصد آنها را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند همچنین 36 درصد یهودیان ساکن قدس از تندورهای حریدی هستند.

مرکز پژوهش‌های سیاسی اسرائیل با بیان اینکه مهاجرت معکوس یهودیان از قدس بیشتر از مهاجرت مثبت به این شهر است، اظهار داشت: 12 هزار شهرک‌نشین جدید اسرائیلی طی سال 2019 میلادی برای اقامت وارد قدس شدند در مقابل، 20 هزار شهرک‌نشین، این شهر را برای سکونت در دیگر شهرهای اسرائیل ترک کردند.

این آمارها، ضربه‌ای قوی به دولت اسرائیل به شمار می‌رود که از رهگذر طرح‌ها و برنامه‌های گوناگون از جمله ساخت شهرک‌های جدید و ارائه تسهیلات در پی اقامت دادن شهرک‌نشین‌ها در بیت المقدس و یهودی‌سازی آن است.

دولت اسرائیل همچنین با اعمال سیاست‌هایی نظیر اعمال مالیات‌ها، عدم اعطای مجوز ساخت و ساز به فلسطینی‌ها و ویران‌سازی منازل آنها به بهانه نداشتن مجوز در تلاش است تا مردم فلسطین را از بیت المقدس خارج کند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟