فروش سیلوهای غلات پس از کارخانه های آرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عربستان سعودی که بزرگ‌ترین خریدار گندم و جو در جهان است، اعلام کرده در راستای برنامه‌های خصوصی‌سازی آماده فروش بخشی از سیلوهای غلات خود به مشتریان داخلی یا حتی خارجی می‌شود.

سعودی از زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان به مقام ولیعهدی، با هدف متنوع‌سازی اقتصاد از نفت، فروش دارایی‌ها را افزایش داده است. دولت این کشور همچنین تلاش می‌کند کسری بودجه که سال گذشته‌ به‌دلیل قرنطینه‌های کرونایی و افت قیمتهای انرژی جهش پیدا کرد را کنترل کند.

سازمان غلات سعودی ۳.۳ میلیون تن فضای نگهداری غلات دارد. عربستان که بخش وسیعی از آن سرزمین صحرایی است، با چین در زمینه واردات جو رقابت دارد و سالانه حدود ۶.۹ میلیون تن جو به منظور تامین خوراک دام و حدود 3 میلیون تن گندم خریداری می‌کند. 

سازمان غلات سعودی بخش مهمی از برنامه‌های خصوصی‌سازی این کشور را تشکیل می‌دهد. در ماه های گذشته سعودی همه چهار کارخانه آرد خود را به گروهی از سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی به قیمت حدود ۱.۵ میلیارد دلار فروخت.

فروش کارخانه های آرد و سیلوهای غلات به مشتریان خارجی با انتقاد برخی از کارشناسان عربستانی واقع شده و آن را در تضاد با امنیت غذایی کشور ارزیابی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟