آلمان و “چالش بزرگ” واکسیناسیون مهاجران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

وزیر بهداشت آلمان روند ترویج واکسیناسیون میان مهاجران و مهاجرتباران را یک “چالش بزرگ” می‌داند. همزمان برخی مسئولان هشدار می‌دهند که در بحث افزایش شیوع کرونا یا امتناع از واکسیناسیون، نباید تنها روی مهاجران تمرکز کرد.

 

هرچه میزان واکسیناسیون بیشتر باشد، به همان اندازه ایمنی جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا بیشتر می‌شود. با این حال به گفته چند پزشک و سیاستمدار آلمانی مهاجران یا کسانی که در این کشور پیشینه مهاجرت دارند در رابطه با واکسیناسیون چندان تمایل و کششی از خود نشان نمی‌دهند، موضوعی که ایمنی یکپارچه جامعه را در برابر ابتلا به ویروس کرونا با مشکلاتی روبرو می‌کند.

گرچه بارها رسانه‌های آلمانی در گزارش‌های خود به معضل واکسیناسیون مهاجران وبه تعداد چشمگیر مهاجران مبتلا به ویروس کرونا اشاره کرده‌اند، با این وصف هیچ آماری از تعداد مهاجران واکسینه شده در آلمان وجود ندارد.

روزنامه  “وست دویچه آلگماینه” (Westdeutsche Allgemeine Zeitung”) در یکی از گزارش‌های خود به بیمارستانی در گلزنکیرشن، واقع در ایالت نورد راین وستفالن، اشاره کرده و می نویسد: به نظر می‌رسد تعداد مهاجرین مبتلا به ویروس کرونا بسیار بیشتر از دیگر مبتلایانی است که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. در حالی که تمایل همین مهاجران در قیاس با دیگر شهروندان نسبت به واکسیناسیون بسیار کمتر است.

Deutschland Bundeskabinett

ینس اشپان: ترویج واکسیناسیون میان مهاجران یا کسانی که پیشینه مهاجرت دارند یک چالش بزرگ است

به نوشته روزنامه بیلد، ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان، در سخنانی در جلسه رهبری حزب دموکرات مسیحی، از روند ترویج واکسیناسیون میان مهاجران یا کسانی که پیشینه مهاجرت دارند به عنوان یک “چالش بزرگ” نام می‌برد.

“تمرکز روی مهاجران نباید عمده شود”

یک پزشک متخصص واکسیناسیون از شهر هرن آلمان در همین رابطه گفته است که شمار مهاجرانی که واکسینه نشده‌اند بسیار است، این در حالی است که نمایندگان جوامع مذهبی و مساجد محلی به کلی چنین موضوعی را رد می‌کنند.

برندل فیشر، نماینده پارلمان حزب سوسیال دموکرات مسیحی و مسئول امور همگرایی مهاجران در ایالت بایرن، بر این نظر است که درصد بدبینی نسبت به واکسیناسیون علیه کرونا نزد پناهندگان بسیار بیشتر از دیگر اقشار جامعه آلمان است.

سیراب گولر سیاستمدار حزب سوسیال دمکرات مسیحی آلمان از منطقه راین وستفالن شمالی، در گفت و گو  با رسانه ان.تی.وی مشکل زبان را عمده‌ترین مشکل دانسته و گفته است که اکثر مهاجران یا پناهجویان فکر می‌کنند که بعد از واکسینه‌شدن بیشتر در خطر اخراج قرار می‌گیرند. بخشی از زنان پناهنده و مهاجر نیز باورشان این است که واکسینه‌شدن خطر عدم باروری را افزایش می‌دهد.

توفان کلتک، دبیر شورای امور همگرایی مهاجران در ایالت نوردراین وستفالن به شرایط دشوار اقتصادی و اجتماعی و زیستی مهاجران اشاره کرده است. روزنامه بیلد از قول او نوشته است که از عمده‌کردن نقش مهاجران درشیوع نسبتا بالای کرونا، آن هم صرفا به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی نامساعدشان یا به این دلیل که با شمار بالا در  آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند، باید اجتناب کرد. او در رد این تمرکز بر موضوع مهاجران در بحث کرونا، به ایالاتی همچون تورینگن یا زاکسن‌ـ آنهالت آلمان اشاره می‌کند که  شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آنها بسیار بالاست، با آنکه مهاجران کمتری در این ایالات سکونت دارند.

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟