آمادگی روسیه برای تبدیل شدن به عرصه مذاکرات برای حل مناقشه فلسطین-اسرائیل

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
به گفته مقامات پارلمانی روسیه، در حال حاضر مهمترین مسئله توقف حملات بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی است و مسکو تمامی تلاش خود را برای کمک به حل و فصل این مناقشه انجام می‌دهد و حاضر است عرصه مذاکرات در این باره باشد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، سناتور “کنستانتین کاساچوف” نائب رئیس شورای فدراسیون (سنای) روسیه و عضو کمیته امور بین الملل اعلام کرد که طرف روسی همه تلاش خود در تمامی سطوح را برای حل و فصل هرچه سریع‌تر مناقشه فلسطین-اسرائیل انجام خواهد داد.

کاساچوف در صفحه فیس‌بوک خود در این باره نوشت: «به نظر می‌رسد وخامت اوضاع در منطقه مناقشه فلسطین-اسرائیل به اوج خود رسیده و هر دو طرف به حملات خویش به مناطق مسکونی ادامه می‌دهند.»

 این سناتور بلندپایه تأکید کرد، در خصوص این وضعیت نباید از هیچیک از طرفین حمایت کرد، مردم غیرنظامی از هر دو طرف کشته شده‌اند و درست‌ترین راه فعلی، اقدام بر اساس ضوابط بین المللی موجود است. وی یادآور شد که روسیه بطور مرسوم خواستار میانجی‌گری برای حل و فصل این مناقشه بوده و هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی نیز به مواضع مسکو توجه دارند. در حال حاضر هم تلاش‌های دیپلماتیک روسیه در تمامی سطوح آغاز شده است.

در همین رابطه، “لئونید اسلوتسکی” رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه نیز شب گذشته در مصاحبه‌ای اینترنتی اعلام کرد که مسکو آمادگی دارد تا به عرصه‌ای برای مذاکرات مربوط به مناقشه فلسطین-اسرائیل تبدیل شود.

این مقام پارلمانی گفت: «روسیه خواستار تشکیل نشست یک گروه چهارجانبه‌ از لحاظ جغرافیایی خاورمیانه‌ای شده، در حالی‌که آمریکا بار دیگر اعلام کرده که آماده این کار نیست. صحبت بر سر مذاکراتی چهارجانبه با حضور نمایندگان فلسطینی، اسرائیلی، عربستان سعودی و اتحادیه عرب است. و ما حاضر هستیم که مسکو عرصه این مذاکرات باشد و وزارت امور خارجه و دومای دولتی آمادگی همکاری در این زمینه را دارد و بطور روزانه با شرکای خارجی در این رابطه تماس گرفته می‌شود.»

اسلوتسکی یادآور شد، در شرایط کنونی مهمترین مسئله توقف حملات از سوی هر دو طرف مناقشه است و برای این منظور باید از تمامی امکانات استفاده شود که از جمله این امکانات برگزاری نشست گروه چهارجانبه میانجی‌گران بین المللی در حل و فصل مناقشه خاورمیانه (شامل: روسیه، آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) است.    

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟