کرونا در اسرائیل؛ موج دوم از کنترل خارج شده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اسرائیل محدویت‌های مقابله با کرونا را کاهش داد و در نتیجه پاندمی کرونا به سرعت در این کشور رشد پیدا کرد. دولت اکنون تصمیم گرفته است محدودیت‌های جدیدی را اعمال کند. منتقدین از آشفتگی مدیریت بحران دولت اسرائیل سخن گفتند.

 

اسرائیل قادر نیست موج دوم ویروس کرونا را مهار کند. دولت این کشور قصد دارد محدودیت‌های جدیدی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اعمال کند. از عصر روز جمعه ۲۷ تیر (۱۷ ژوئیه) رستوران‌ها دیگر نمی‌توانند از مشتریان خود پدیرایی کنند و فقط مجازند غذا را تحویل دهند. باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی باید تعطیل شوند، هتل‌ها نیز مجبورند همه‌روزه کار نکنند.

فروشگاه‌ها، موزه‌ها و استخرها باید دوباره در آینده بسته شوند اما فقط در آخر هفته. روزهای آخر هفته سواحل نیز دوباره تعطیل اعلام شدند. اما این محدویت‌ها از هفته آینده اعمال خواهد شد.

این تصمیمات جدید نشان می‌دهد که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با دشواری‌های زیادی روبرو شده است. کارشناسان امور بهداشت اسرائیل محدودیت‌های شدیدتری را به دولت توصیه می‌کنند، این در حالی است که  نمایندگان حوزه اقتصاد نسبت به عواقب مهلک ناشی از محدویت‌های جدید در فعالیت‌های تجاری هشدار می‌دهند.

ابتلا بیش از دو هزار نفر به کرونا در ۲۴ ساعت

در حال حاضر شمار افراد جدیدی که موارد کرونای مثبت داشته‌اند در اسرائیل در حال افزایش است.  روز پنجشنبه تقریباً در عرض ۲۴ ساعت این آمار به دو هزار نفر رسید. در مقایسه با آلمان که ابتلا به کرونا ۶۰۰ مورد بوده ابتلای این تعداد در اسرائیل به کرونا بسیار زیاد است. این نکته را هم باید تاکید کرد که در آلمان جمعیتی حدود ۹ برابر بیشتر از اسرائیل زندگی می‌کنند.

اسرائیل در ماه مه سال جاری بسیار سریع اقتصاد و سیستم آموزشی را بازگشایی کرد و از محدویت‌های مقابله با کرونا کاست. بسیاری از ناظران دولت را به هرج و مرج  و آشفتگی در مدیریت کرونا متهم می‌کنند. یک پزشک اسرائیلی هشدار داده است که تعطیلی فقط در آخر هفته، از نظر پزشکی معنی ندارد.

تعداد متبلایان در اسرائیل تا روز جمعه ۲۷ تیر (۱۷ ژوئیه) به  ۴۶ هزار و ۵۴۶ نفر رسیده و ۳۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این ووین ریولین، رئیس جمهور إسرائیل از شیوه مدیریت بحران کرونای دولت انتقاد کرد. او گفت، دولت بنیامین نتانیاهو “استراتژی مشخصی برای مقابله با کرونا ندارد”. ریولین تصریح کرد که  حتی یک مرکز ملی برای این منظور ایجاد نشده است تا بتوان اطلاعات پراکنده را در آنجا جمع‌آوری کرد.

او از دولت خواست، با همکاری وزارتخانه‌های گوناگون چنین مرکزی را ایجاد کند و با ملت برای تبادل اطلاعات در تماس نزدیک باشد .

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟