وعده سرخرمن سخنگوی نظامی الکاظمی درباره معرفی عاملان قتل فعالان مدنی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت عراق تاکنون علیرغم وعده‌های بسیار عملا هیچ گام مثبتی در معرفی عاملان ترور فعالان مدنی و تظاهرات‌کنندگان برنداشته است.

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد به زودی عاملان ترور و قتل فعالان مدنی و تظاهرات‌کنندگان به دست قانون سپرده خواهند شد.

سرلشکر رسول افزود: تحقیقات در این باره ادامه دارد و تلاش‌های اطلاعاتی بسیاری برای اطلاع از جزئیات ترور «هشام الهاشمی»، کارشناس امنیتی و «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی استان کربلاء و همه قاتلان تظاهرات‌کنندگان در جریان است و باید برای تکمیل تحقیقات به نهادهای امنیتی و اطلاعاتی فرصت داد.

سخنگوی نظامی الکاظمی در پایان اظهار داشت: به ملت عراق اطمینان می‌دهیم که دستگاه‌های اطلاعاتی در سریع‌ترین زمان ممکن به جنایتکاران دست پیدا کرده و آنها را برای محاکمه به دستگاه قضایی خواهیم سپرد.

«احمد ملا طلال»، سخنگوی پیشین نخست‌وزیری عراق هم چندین ماه پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرده بود ما موتورسیکلتی که با آن جنایت ترور الهاشمی در بغداد انجام شد را ضبط کردیم و دو نفر از چهار شخصی که در عملیات ترور مشارکت داشتند را شناسایی کردیم.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که گروهی (بدون اینکه نامی از آن ببرد) این قاتلان را به خارج از عراق فراری دادند، ما اطلاعاتی درباره اینکه این گروه با طرفی سیاسی ارتباط داشته باشد، نداریم.

ملاطلال اظهار داشت: دستگاه‌های اطلاعاتی قاتلان مذکور را تحت تعقیب دارند و نخست‌وزیر مصمم به دستگیری این افراد و بازگرداندن‌شان به کشور و محاکمه آنان است.

در همین رابطه، فعالان مدنی در عراق خود را برای تظاهرات گسترده در بغداد که قرار است فردا (سه شنبه 25 مه) با شعار «چه کسی مرا کشت؟» (من قتلنی؟) برگزار شود آماده می کنند.

از دو هفته پیش که شهر کربلا شاهد ترور «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی در کربلا، بود فعالان مدنی از پای ننشستند و به تلاش ها و فراخوان خود برای راه اندازی موج تازه ای از تظاهرات با هدف مجبور کردن حکومت عراق به عمل به مسئولیتش در برخورد با قاتلان فعالان مدنی ادامه دادند.

دولت عراق تاکنون علیرغم وعده‌های بسیار عملا هیچ گام مثبتی در معرفی عاملان ترور فعالان مدنی و تظاهرات‌کنندگان برنداشته است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟