اردن و مصر به دنبال ایجاد افق سیاسی برای صلحی عادلانه و فراگیر در فلسطین

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزرای خارجه اردن و مصر تاکید کردند آنچه در غزه رخ داده نباید تکرار شود و در تلاشند چشم اندازی سیاسی برای صلحی عادلانه و فراگیر در فلسطین ایجاد کنند.

 وزرای خارجه اردن و مصر امروز دوشنبه در امان به بررسی آخرین تحولات قضیه فلسطین و راه های ضامن احیای روند صلح پرداختند.

«ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر گفت اردن در ارتباط مداوم با مصر است تا مانع از تکرار آنچه در غزه رخ داده، شود.

وزیر امور خارجه اردن با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد چشم اندازی سیاسی برای دستیابی به صلحی عادلانه و فراگیر هستیم، افزود: چگونگی اقدامات در آینده با برادرانمان و جامعه بین المللی برای تضمین عدم تکرار آنچه در غزه رخ داده را بررسی کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن با تاکید بر لزوم تضمین تداوم آتش بس و جلوگیری از هرگونه اقدامات تحریک آمیز در قدس، بیان کرد که با قضیه محله الشیخ جراح باید از دیدگاه مخالفت با مهاجرت اجباری فلسطینیان و اینکه جنایت جنگی محسوب می شود، تعامل کرد.

الصفدی ضمن اشاره به نقش محوری و اساسی مصر در روند دستیابی به صلح در فلسطین، گفت که کشورش به هماهنگی با مصر برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل در مسجد الاقصی و بازسازی غزه ادامه خواهد داد.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه مصر نیز اظهار داشت که مسائل مشترک و در رأس آن رنج ملت فلسطین و خسارت هایی که در کرانه باختری به آنها تحمیل می شود، هماهنگی بین مصر و اردن برای مقابله با این شرایط و پیگیری حکیمانه و اقدام مشترک برای دستیابی به منافع ملت فلسطین و بازگشت به حقوق آنها در سال 1976 را واجب و حتمی می کند.

 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟