دولت آمریکا ۹ شرکت دولتی بلاروس را تحریم کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دولت جو بایدن نیز به پیروی از سیاست اتحادیه اروپا اقدام به تحریم شماری از مسئولان و شرکت‌های دولتی بلاروس کرد. علت این تحریم‌ها اقدام بلاروس برای فرود اجباری یک هواپیمای مسافربری و دستگیری یک منتقد سیاسی بوده است.

یک هفته پس از اقدام بلاروس برای انحراف مسیر پرواز هواپیمای مسافربری شرکت رایان‌ایر و فرود اجباری هواپیما، دولت جو بایدن نیز تحریم‌هایی علیه برخی از شرکت‌ها و چهره‌های کلیدی دولت آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس پیش‌بینی کرده است.

جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که ۹ شرکت دولتی بلاروس و شماری از مسئولان سیاسی این کشور مشمول تحریم‌هایی می‌شوند که از هفته آینده اجرایی خواهند شد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است که این تحریم‌ها در هماهنگی با متحدان اروپایی آمریکا و همچنین سایر متحدان این کشور تعیین شده‌اند.

موضوع بر سر اقدام دولت بلاروس برای انحراف مسیر هواپیمای رایان‌ایر است. این هواپیما که از آتن به مقصد لیتوانی در پرواز بود، با دخالت یک جنگنده ارتش بلاروس ناگزیر به فرود اجباری در فرودگاه مینسک، پایتخت بلاروس شد.

پس از فرود این هواپیما به بهانه احتمال وجود بمب، نیروهای امنیتی بلاروس اقدام به دستگیری رومان پروتاسویچ، منتقد دولت این کشور نمودند.

در واکنش به این اقدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا پرواز هواپیماهای بلاروس بر فراز آسمان کشورهای خود را ممنوع کردند. افزون بر آن، هواپیماهای بلاروس حق فرود در فرودگاه‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟