ممانعت جمهوریخواهان آمریکا از تشکیل کمیسیون تحقیق حمله به کاپیتول

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

موضوع بر سر تشکیل کمیسیون بررسی حمله هواداران افراطی ترامپ به کاخ کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه سال جاری است. قرار بود کمیسیون مستقلی متشکل از اعضای دموکرات و جمهوریخواه حمله به نماد دموکراسی آمریکا را پیگیری کند.

 

تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون حمله روز ششم ژانویه هواداران دونالد ترامپ به کاپیتول اواسط ماه مه در مجلس نمایندگان تصویب شده بود. روز جمعه ۲۸ مه (هفتم خرداد) موضوع تشکیل این کمیسیون در مجلس سنا به رای گذاشته شد.

عدم پشتیبانی سناتورهای جمهوریخواه مانع از تشکیل این کمیته شد. برای تصویب تشکیل چنین کمیته‌ای، سناتورهای دموکرات نیاز به ۶۰ رای مثبت داشتند. به سخن دیگر، ۱۰ سناتور جمهوریخواه نیز باید در این رای‌گیری از تشکیل چنین کمیسیونی دفاع می‌کردند.

اخبار منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها حکایت از آن دارد که تنها شش سناتور جمهوریخواه با دموکرات‌ها در رابطه با تشکیل این کمیسیون همراهی کردند. به این ترتیب، سناتورهای جمهوریخواه مانع از تشکیل این کمیسیون شدند.

عدم همراهی سناتورهای جمهوریخواه با طرح تشکیل این کمیسیون حکایت از آن دارد که دونالد ترامپ هنوز بر بخش زیادی از جمهوریخواهان نفوذ دارد.

روز ششم ژانویه، پس از سخنرانی دونالد ترامپ و تکرار ادعای تقلب در انتخابات، شماری از هواداران او راهی کاخ کنگره شدند. در جریان حمله به کاخ کنگره پنج نفر و از جمله یک پلیس جان خود را از دست دادند.

اعضای کمیسیون مستقل تحقیق پیرامون حمله هواداران ترامپ به کاپیتول قرار بود با تعداد مساوی از سوی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه تشکیل شود. پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر نیز، چنین کمیسیونی برای تحقیق پیرامون آن تشکیل شده بود.

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟