تصمیم پنتاگون علیه چین؛جنگ سرد یا گرم؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
پکن بارها نسبت به اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در مسائل منطقه ای خود از جمله تایوان هشدار داده و در عرصه سیاست خارجی آنها را خط قرمز های خود دانسته، اما آمریکا قصددارد تا با الگو برداری از روش های دوران جنگ سرد با تمرکز بر تایوان بر مداخله در امور داخلی چین ادامه دهد.

وب‌سایت اسپوتنیک با پرداختن به این موضوع نوشت: در دوران جنگ سرد، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مجموعه آموزش ها و تدابیر نظامی را در پس پرده و در اروپای غربی به منظور راه انداختن جنگ های نامنظم در صورت تهاجم شوروی در پیش گرفته بود. اکنون فردی که قرار است معاونت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را در اختیار بگیرد، این روش را قصد دارد تا در مورد تایوان و در مقابله با چین در پیش گیرد.

اسپوتنیک در ادامه گزارش داد: «کریستوفر مائر» فردی که از سوی جو بایدن برای تصدی معاونت وزارت دفاع آمریکا به کنگره معرفی شده است، در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی سنا گفت که وی قویا خواهان کمک به نظامیان تایوان در بالابردن توان آنها در زمینه جنگ های نامنظم است.

این رسانه روسی افزود: مائر در این جلسه گفت، آمریکا باید به نیروهای تایوانی جنگ های چریکی را در صورت تهاجم احتمالی چین به این منطقه آموزش دهد.

اسپوتنیک در ادامه افزود: نامزد پیشنهادی رئیس جهوری آمریکا برای سمت معاونت وزیر دفاع در جلسه استماع پنجشنبه گذشته گفت که نباید درباره قابلیت های متعددی که وجود دارد بخصوص در زمینه (آموزش) نیروها تردید کرد.

اسپوتنیک گزارش داد: سخنان مائر در برگیرنده نقطه نظرات «جاش هاویلی» سناتور جمهوریخواه از ایالت میسوری است که برپای اقدامات گذشته در کشورهای حوزه بالتیک چنین دیدگاهی و گزینه ای برای تایوان جهت مقابله با چین مدنظر قرار گرفته است.

این رسانه روسی افزود: نامزد معرفی شده دولت بایدن برای احراز سمت معاونت پنتاگون نسبت به یک حمله احتمالی آبی خاکی از سوی چین به تایوان به شدت ابراز نگرانی می کند، زیرا که نیروی دریایی چین طی سال های اخیر بطرز قابل توجهی توسعه و پیشرفت یافته و مجهز به ادوات سنگین نظامی از جمله ناوهایی که امکان حمل بالگرد با خود را برای انجام چنین عملیاتی داشته باشند، برخوردار است.

این گزارش می افزاید: روابط بین آمریکا و تایوان در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نهایت خود رسیده بود، درحالی که پکن تایوان را بخشی از خاک خود می داند اما آمریکا با مداخله در امور چین از تایوان حمایت می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟