ترامپ اطمینان داد که مانند پنج سال گذشته به مبارزه ادامه می‌دهد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ترامپ: «هیچ رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ ناچار نشده است آنچه من تحمل کرده‌ام را تحمل کند»

دونالد ترامپ دادستان ناحیه‌ای منهتن را به‌دلیل تشکیل هیئت منصفه عالی به باد انتقاد گرفت. در صورتی که دادستانی پرونده اتهام‌های کیفری را ارائه کند، هیئت منصفه عالی در مورد تعقیب قانونی او تصمیم خواهد گرفت.

آقای ترامپ دادستان ناحیه‌ای منهتن، سایرس ونس جونیور، را به «تاثیرپذیری از دادستانی متعصب و هوادار دموکرات‌ها» متهم کرد و این تحقیق و بررسی  را «بگیروببند مخالفان به اتهام‌های واهی» خواند.

دو منبع آگاه از این تحقیق به واشنگتن پست گفتند که در شش ماه آتی، هیئت منصفه عالی سه روز در هفته جلسه خواهد داشت و ممکن است به‌ اتهام فرار مالیاتی و سایر اتهام‌های مرتبط با امور تجاری سازمان ترامپ، برای او قرار تعقیب قانونی صادر کند.

آقای ترامپ سه‌شنبه ۲۵ مه (۴ خرداد) با انتشار بیانیه‌ای، گفت: «این ادامه همان بگیروببند بزرگ مخالفان (ساحره‌کشی) در تاریخ آمریکاست. از همان روزی که از پله‌های برج ترامپ پایین آمدم شروع شد، و هرگز متوقف نشد.»

 

آقای ترامپ گفت: «هیچ رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ ناچار نشده است آنچه من تحمل کرده‌ام را تحمل کند.» او در ادامه قول داد «مانند پنج سال گذشته» مبارزه کند.

دادستانی اعلام کرده است که فعالیت‌های تجاری رئیس‌جمهوری سابق پیش از انتخابات ۲۰۱۶ را بررسی خواهد کرد «از جمله این مسئله که آیا سازمان ترامپ برای فریب شرکت‌های بیمه و بانک‌ها، ارزش املاک و مستغلات را دستکاری کرده و تغییر داده بود یا خیر».

به گزارش واشنگتن‌ پست، دادستان ناحیه‌ای همچنین «مشغول بررسی پاداشی است که به مدیرعاملان ارشد سازمان ترامپ داده شده است».

آسوشیتدپرس تایید می‌کند که

دادستان ناحیه‌ای منهتن برای مرحله بعدی تحقیق مفصل و دنباله‌دار ترامپ، یک هیئت منصفه عالی جدید تشکیل داده است.

ــ کایل گریفین (kylegriffin1@) ۲۵  مه، ۲۰۲۱

آقای ترامپ گفت: «این کاملا سیاسی است، و توهین به تقریبا ۷۵ میلیون رای‌دهنده‌ای است که در انتخابات ریاست‌جمهوری از من حمایت کردند، و دادستانی متعصب دموکرات این را هدایت کرده است.» در ادامه بیانیه او آمده است: «کشورمان نابسامان است، انتخاباتمان تقلبی، فاسد، و دزدی است، دادستانی‌مان سیاسی شده است.»

قرار است هیئت منصفه عالی هفته‌ای ۳ روز جلسه داشته باشد. احتمالا ترامپ خیلی مضطرب می‌شود که ساعت‌های کاری آن‌ها همین الان طولانی‌تر از ساعت‌هایی است که او تاکنون کار کرده است.  ــ نیل کاتیال (neal_katyal@) ۲۵ مه، ۲۰۲۱

به ادعای کارشناسان، این اقدام دادستان ناحیه‌ای اثبات می‌کند که تحقیق در مورد آقای ترامپ و اتهام‌های کیفری‌اش پیشرفت داشته است.

ربکا رویفی، معاون پیشین دادستان ناحیه‌ای منهتن که اکنون استاد دانشکده حقوق نیویورک است، به واشینگتن پست گفت «این اقدام اخیر برای تشکیل هیئتی بلندمدت نشان می‌دهد که تحقیق ونس به نقطه‌ای رسیده است که دادستانی با هیئت منصفه عالی دیدار خواهد داشت، مدارک و شاهدان را ارائه، و احتمالا درخواست می‌کند اتهام‌ها بررسی شود.»

خبر فوری: برای تحقیق کیفری در مورد رئیس‌جمهوری پیشین، دونالد ترامپ، یک هیئت منصفه عالی در نیویورک تشکیل شده است.

ــ دان وینسلو (donwinslow@) ۲۵ مه، ۲۰۲۱

تحقیق کیفری آقای ونس جونیور در مورد رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیشین در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟