جوانان بریتانیا خواهان پایان حکومت پادشاهی هستند

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
بنا بر نتایج یک نظرسنجی جدید، دست‌کم ۴۱ درصد جوانان بریتانیایی ۱۸ تا ۲۴ سال رهبر انتخابی را ترجیح می‌دهند

بر اساس یک نظرسنجی جدید، جوانان بریتانیایی دیگر به حکومت پادشاهی تمایل ندارند و خواهان کنار رفتن این نهادند.

بنا بر نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov)، دست‌کم ۴۱ درصد افراد رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال رهبر انتخابی را ترجیح می‌دهند؛ در حالی که ۳۱ درصد مایلند شاه یا ملکه داشته باشند. این با خواسته اکثریت در دو سال پیش، در تضاد کامل است زیرا طبق نظرسنجی‌های آن زمان، دست‌کم ۴۶ درصد خواهان سلطنت بودند و فقط ۲۶ درصد به پایان سلطنت تمایل نشان دادند.

همچنین بر اساس نظرسنجی موسسه یوگاو، از ۴۸۷۰ بزرگسال رده سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، دست‌کم ۵۳ درصد حامی سلطنت‌اند، که این میزان از نتیجه نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۱۹، پنج درصد کمتر است.

دست‌کم ۸۱ درصد افراد بالای ۶۵ سال هم گفته‌اند که سلطنت را ترجیح می‌دهند. بنا بر اعلام موسسه یوگاو، این نتیجه نسبت به دو سال قبل تقریبا تغییری نکرده است.

به گزارش پرس اسوشیشن، حمایت از رهبر انتخابی از ۲۶ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۷ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ نیز این شاخص ۴۱ درصد است، یعنی در کل ۱۵ درصد جهش داشته است.

بر اساس یافته‌های نظرسنجی موسسه یوگاو، بیشتر افراد رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال، انتخاب رهبر را به حفظ سلطنت ترجیح می‌دهند.

پی‌ای مدیا(PA@) ، ۲۱مه ۲۰۲۱

اوضاع خاندان سلطنتی این سا‌ل‌ها به شدت دستخوش طوفان بوده است. در سال ۲۰۱۹، شاهزاده اندرو، دوک یورک، در پی دوستی با جفری اپستین، متهم آزار جنسی، از سمت‌های درباری خود کناره‌گیری کرد. فشار به دربار بریتانیا در سال ۲۰۲۰ هم افزایش یافت زیرا هری و مگان دربار را ترک کردند. این اقدام‌ آنان به «مگزیت» (خروج مگان) معروف شد و بعد از آن، مصاحبه‌ آن‌ها با اپرا وینفری در اوایل سال جاری میلادی به این فشارها دامن زد.

در ماه آوریل، ملکه ۹۵ ساله شاهزاده فیلیپ، همسر ۹۹ ساله‌‌اش، را از دست داد. از سلطنت ملکه  ۶۹ سال می‌گذرد و سال آینده جشن ۷۰ سالگی سلطنتش برگزار می‌شود.

خبرگزاری پرس اسوشیشن او را «نماد ثبات کشور» نامیده است.

مواظب شکاف (نسلی) باشید: جوانان بریتانیایی داشتن نظام پادشاهی را سبک سنگین می‌کنند. اختلاف هری و مگان با دربار، جلوه‌ای از شکاف نسل‌ها بر سر نقش سلطنت است.

مارکوس ایوانز(MarcuswevansSr@)، ۲۰ مارس ۲۰۲۱

جذابیت سلطنت در میان جوانان بریتانیا رو به کاهش است اما در کل ۶۱ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از ملکه و سلطنت حمایت کرده‌ و فقط «کمتر از یک‌چهارم» معتقد بوده‌اند که مقام سلطنت باید جای خود را به مقامی انتخابی دهد.

بر اساس نظرسنجی‌های قبلی، جوانان بریتانیا در مقایسه با همتایان مسن‌تر خود، به هری و مگان مارکل نظر مساعدتری داشتند. بنا بر این گزارش، افراد مسن‌ به آن‌ها «احساساتی به‌شدت منفی» دارند. در گزارش نظرسنجی موسسه یوگاو آمده است: «همان طور که نظرسنجی‌های قبلی یوگا در مورد دوک و دوشس ساسکس نشان می‌دهد، اختلاف‌نظر چشمگیری بین رده‌های سنی مختلف وجود دارد. نزدیک به نیمی (۴۸ درصد) از افراد رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال با هری و مگان همدل‌ترند و ۱۵ درصد از آن‌ها با اعضای ارشد خاندان سلطنتی احساس همدلی می‌کنند.»

بر اساس این نظرسنجی، «تفکیک این همدلی میان بریتانیایی‌های ۲۵ تا ۴۹ ساله، ۲۸ به ۲۴ درصد است.»

همچنین در این گزارش آمده است: «در رده سنی بالای ۵۰، کفه همدلی‌ها با نسبت ۴۶ درصد به ۱۳ درصد به نفع اعضای ارشد خاندان سلطنتی و ملکه است و بیش از نیمی از افراد بالای ۶۵ سال (۵۵ درصد) با ملکه احساس همدلی بیشتری دارند.»

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟