دونالد ترامپ: چین باید برای ویروس کرونا ۱۰ تریلیون دلار غرامت بپردازد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«ایالات متحده باید تعرفه‌ای ۱۰۰ درصدی بر تمام محصولات وارده از چین وضع کند»

دونالد ترامپ از دولت چین خواست برای خسارات حاصل از کووید-۱۹، که از شهر ووهان نشات گرفته، به ایالات متحده «غرامت» پرداخت کند.

در سخنرانی نادری در نشست جمهوری‌خواهان در شهر گرینویل ایالت کارولینای شمالی، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفت باید صورتحسابی۱۰ تریلیون دلاری برای پرداخت به چین داد و تمام کشورهایی هم که به این ابرقدرت آسیایی بدهی دارند باید قرض‌های خود را «به عنوان پیش‌پرداخت غرامت» لغو کنند.

او همچنین گفت ایالات متحده باید تعرفه‌ای ۱۰۰ درصدی بر تمام محصولات وارده از چین وضع کند.

ترامپ گفت: «ما خواستار غرامت از حزب کمونیست چین هستیم. چین باید غرامت بدهد. آن‌ها باید هزینه‌اش را بپردازند.»

آقای ترامپ همچنین ادعا کرد حق داشته که می‌گفته ویروس کرونا که از ژانویه سال گذشته (۲۰۲۰) در دنیا شیوع یافت و دست‌کم ۳.۷ میلیون نفر را کشت، به طور عمدی در آزمایشگاه خلق شده است.

او گفت: «ما این چیز [ویروس کرونا] وحشتناک را از چین گرفتیم و اگر توجه کرده باشید این را از همان اول هم می‌دانستیم، اکنون شما هم دیگر می‌دانید، آن ویروس از آزمایشگاه آمده که تشخیصش بسیار ساده بود، آزمایشگاه ووهان.»

هنوز درباره منشا کوید-۱۹ قطعیتی وجود ندارد ولی برخی کارشناسان اذعان داشته‌اند ممکن است به جای آنکه به طور مستقیم یا غیرمستقیم از خفاش‌ به آدم سرایت کرده باشد،  به دست انسان خلق شده باشد.

آقای ترامپ هنگام ریاست‌جمهوری رابطه مبهمی با چین داشت.

گرچه او در ابتدا از روابط نزدیک خود با رئیس‌جمهور چین، شی جینپینگ، دم زد و او را به دلیل نحوه اداره بحران کووید در ماه‌های اول ستایش کرد، اما همچنین جنگی تجاری با پکن آغاز کرد و مجموعه‌‌ای از تعرفه‌ها بر کالاهای چینی وضع کرد.

 

او به گونه‌ای روزافزون چین را برای بیماری عالم‌گیر جاری مورد انتقاد قرار داد. گرچه خود آقای ترامپ هم به دلیل اداره نامناسب این بحران و تلاش‌های مداوم برای کم اهمیت جلوه دادن آن و ارسال پیام‌هایی که سلامت همگانی را به مخاطره می‌انداخت و سرزنش فرمانداران ایالات به دلیل مشکلات موجود، در کشورش با انتقادهای شدیدی مواجه شد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در کارولینای شمالی که یکی از معدود دفعاتی بود که او از زمان ترک قدرت در ژانویه در محضری عمومی حاضر می‌شد، برای برنامه توزیع واکسن برای خود اعتبار خرید و گفت که از شروع تاکنون شاهد تزریق دست‌کم یک دوز از واکسن به بیش از نیمی از آمریکایی‌ها بوده است، البته تردید درباره واکسن میان هواداران او گسترده است و آقای ترامپ هم تصمیم گرفت واکسن خود را به طور خصوصی و بدون آگاهی عموم دریافت کند.

او به جمعیتی متشکل از حدود ۱۲۰۰ جمهوری‌خواه گفت: «ما عملکرد بی‌نظیری داشتیم، مهم‌تر از همه در زمینه واکسن‌ها که در فراهم کردن آن عملکرد بی‌نظیری داشتیم.»

او ادعا کرد به دلیل «به نوعی شرط بستن» با سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری روی خرید دوزها و تجهیزات واکسن سزاوار اعتبار و توجه است.

در سخنرانی متنوعی که ۹۰ دقیقه به درازا کشید، آقای ترامپ به موضوع‌هایی مانند «فرهنگ لغو کردن افراد» و «نظریه انتقادی نژاد» اشاره کرد که دو موضوع محبوب بنگاه‌های خبررسانی محافظه‌کارند.

او از دادستان ایالات متحده در نیویورک انتقاد کرد که در حال تحقیق روی تجارت او است و ادعا کرد که این دادستان یکی از آخرین افرادی است که به چیزی که «شکار ساحره» می‌نامد پیوسته و به گزارش مولر درباره رابطه ستاد انتخاباتی خود با روسیه و اتهام اخلال در عدالت و دو استیضاح خود اشاره کرد که اولی به دلیل اوکراین و تلاش‌های او در پیدا کردن مدارکی علیه رقبای سیاسی خود و بعدی به دلیل تشویق شورش در مجلس کشور در تلاشی برای اختلال در روند تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات به پا شدند.

آقای ترامپ در ادامه به تکرار ادعاهای بدون مدرک خود مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ ادامه داد و از مجموعه‌ای از تمهیدات جمهوری‌خواهان در سراسر کشور حمایت کرد که به گفته منتقدان برای محدود کردن حق رای شهروندان، به ویژه افراد رنگین‌پوست، طراحی شده و امتیاز ویژه‌ و غیرمنصفانه‌ای به حزب جمهوری‌خواه می‌دهد.

او در پاسخ به اتهام‌هایی که می‌گویند این تمهیدات موجب سرکوب حق رای شهروندان می‌شود، گفت: «من کسی نیستم که سعی کرده دموکراسی آمریکایی را تضعیف کند، من شخصی هستم که تلاش دارد ناجی آن باشد. لطفا این را به یاد بسپارید.»

او همچنین از ارتباطات جنجالی خود با دیکتاتورهایی مانند ولادیمیر پوتین (روسیه) و کیم جونگ اون (کره شمالی) دفاع کرد که در ارتباط با آن‌ها امید داشت به دستاوردی تاریخی برسد ولی پیش از ثمر دادن آن شکست خوردند.

در اظهار نظری که منجر به بیشترین خنده آن شب شد، او درباره دیکتاتور سرکوبگر کره شمالی گفت: «کیم جونگ اون فردی متفاوت است و برای صحبت با او نیز به فردی متفاوت نیاز است.»

لارا ترامپ، عروس او هم به جمعیت گفت تصمیم گرفته برای کرسی سنای ایالت کارولینای شمالی نامزد نشود. کرسی‌ای که سال آینده (۲۰۲۲) با بازنشستگی ریچارد بر خالی خواهد شد و گفت کودکان او هنوز بسیار کوچک هستند.

خانم ترامپ که با اریک، پسر دوم رئیس‌جمهور پیشین آمریکا ازدواج کرده است به عنوان یکی از نامزدهایی که می‌تواند از نام خانوادگی این خاندان بهره‌برداری کند، دیده می‌شود. لارا ترامپ این موضوع را که در آینده برای منصبی سیاسی نامزد شود، محتمل دانست.

 

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟