دادگاه مسکو بنیاد ضد فساد آلکسی ناوالنی را غیرقانونی اعلام کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

قوه قضاییه روسیه تشکیلات سیاسی منتقد کرملین، الکسی ناوالنی را در رده “افراطی” دسته بندی کرد. بدین ترتیب فعالیت این تشکل‌ها از این پس در روسیه غیرقانونی است. وکلای این انجمن گفته‌اند که تقاضای فرجام خواهی می‌کنند.

دادگاه مسکو بنیاد ضد فساد آلکسی ناوالنی را در رده “افراطی” دسته بندی و بدین ترتیب فعالیت آن را غیرقانونی اعلام کرد. این رأی همان چیزی را که در دادخواست دادستان آمده بوده تایید کرده و گفته که این تشکیلات در پوشش مبارزه با فساد به دنبال انقلاب رنگی در روسیه بوده است.

وکلای ناوالنی گفته‌اند که علیه این حکم تقاضای فرجام می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار شبکه سراسری تلویزیون آلمان از مسکو، این دادگاه پشت درهای بسته تشکیل شده و تقاضای وکلا برای دادگاه علنی رد شده است. سایر تقاضاهای وکلا از جمله دعوت ناوالنی به عنوان شاهد به دادگاه نیز از سوی قاضی رد شد.

به گفته یکی از وکلا به آنها اجازه داده نشده تا با موکلان خود صحبت کنند با این استدلال که دادگاه غیرعلنی است. ایلیا نوویکف همچنین گفته است: «نام الکسی ناوالنی هزار بار در پرونده آورده شده اما دادستان گفت ناوالنی ربطی به این پرونده ندارد، این پرونده درباره اشخاص حقوقی است.»

از افشای فساد تا رأی هوشمند

بنیاد ضد فساد آلکسی ناوالنی در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و فساد مقامات دولتی تا رده‌های بسیار بالا را افشا می‌کرد. در اوایل سال جاری میلادی این بنیاد با انتشار یک ویدیو از قصر افسانه‌ای ولادیمیر پوتین در سواحل دریای سیاه گزارش داد.

کارکنان محلی این بنیاد از ستادهای انتخاباتی ناوالنی در شهرهای مختلف در آخرین انتخابات روسیه تشکیل شده‌اند و در زمان انتخابات جنبش “رأی هوشمند” را راه اندازی کردند.

با رأی دادگاه اعضا و حامیان این تشکیلات تا چند سال اجازه نامزد شدن در هیچ انتخاباتی را ندارند. همچنین ممکن است تا چند سال مجازات حبس بگیرند.

از دست دادن حق رأی منفعل (حق انتخاب شدن) حتی کسانی را که در حد یک لایک یا یک استاتوس در شبکه‌های مجازی از این تشکیلات حمایت کرده‌اند در بر می‌گیرد و این افراد را تا چند سال از نامزدی در انتخابات محروم می‌کند، حتی در انتخابات محلی.

ایوان چدانوف مدیر این تشکیلات گفته فضا برای حامیان ناوالنی هرروز تنگ‌تر می‌شود اما تاکید کرده که اعضای این گروه به فعالیت‌های خود در مقابله با فساد ادامه می‌دهند. او گفته است: «اگر قبلا بنیاد افشاگری‌ها را منتشر می‌کرد، در آینده تیم ناوالنی این کار را خواهد کرد. حالا “رأی هوشمند” برای ما مهم‌تر شده است. فعالیت‌های تیم ناوالنی به هیچ وجه متوقف نخواهد شد. آنها نباید به توقف فعالیت‌های ما امید ببندند.»

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟