تظاهرات شبانه در ذی قار

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
استان های جنوبی عراق همچنان شاهد تظاهرات اعتراضی در مطالبه بهبود وضعیت خدمات و شناسایی و محاکمه قاتلان تظاهرات کنندگان هستند.

استان ذی قار در جنوب عراق شب گذشته، شاهد تظاهراتی برای مطالبه بهبود وضعیت خدمات و محاکمه قاتلان تظاهرات کنندگان بود.

در همین رابطه «سعد حربیه»، فرمانده ستاد عملیات سومر، مسئول پرونده امنیتی استان های ذی قار، میسان و المثنی، تهدید کرد که اقداماتی قانونی علیه تظاهرات کنندگانی که راه ها را می بندند اتخاذ می شود.

منابع محلی به شرط عدم ذکر نامشان به العربی الجدید گفتند: تظاهرات کنندگان در شهر الغراف در شمال ذی قار خواستار تامین خدمات به خصوص برق شدند و از دولت خواستند به وعده های خود در رابطه با قاتلان تظاهرات کنندگان عمل کند.

تظاهرات کنندگان در این شهر جاده اصلی رابط بین شهر الغراف و شهر الناصریه (مرکز ذی قار) را از طریق به آتش کشیدن لاستیک مسدود کردند تا برای دستیابی به مطالباتشان بر مقامات فشار بیاورند.

الناصریه نیز شاهد تظاهراتی با حضور صدها معترض بود که از مقامات عراق خواستند قاتلان تظاهرات کنندگان را شناسایی کنند و همچنین از دولت خواستند برای اطلاع از سرنوشت تظاهرات کنندگان و فعالان ربوده شده و ناپدید شده، با جدیت وارد عمل شود.

تظاهرات کنندگان در ذی قار اشاره کردند که تظاهرات اعتراضی مسالمت آمیز تا پاسخ دولت به همه مطالبات تظاهرات کنندگان ادامه خواهد داشت.

اما سعد حربیه، نسبت به عواقب اقدام تظاهرات کنندگان هشدار داد و گفت قانونا با هرکس که به ادارات تعرض کند و راه ها را ببندد برخورد می شود.

استان بصره نیز شب گذشته شاهد تظاهرات معترضان به دستگیری «بشیر عباس»، فعال مدنی و یکی از تظاهرات کنندگان برجسته بصره بود.

 

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟