بایدن در بریتانیا، رایزنی‌های فشرده برای احیای برجام

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، شامگاه پنجشنبه به وقت نیویورک در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «ما بی‌وقفه در تلاش برای احیای برجام هستیم که همه جنبه‌های آن، فعالیت‌های هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها را شامل می‌شود».

به گزارش رویترز، آقای بورل در باره مذاکرات جاری در وین برای احیای برجام گفت: «من و همکارانم که هدایت مذاکرات وین را برعهده داریم، فعالانه با طرف‌های اصلی در تماسیم. پیشرفت حاصل شده، اما مذاکرات در برخی مسائل از جمله ترتیب دقیق اقدام‌های هر طرف برای احیای برجام به شکل فشرده جریان دارد».

 

همزمان، روز پنجشنبه بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه هفت از جمله در باره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام گفت‌وگو کردند. آقای بایدن برای شرکت در نشست هفت کشور صعنتی جهان (جی۷) به بریتانیا سفر کرده است.

از سویی امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «برنامه هسته‌ای ایران هنوز تهدید محسوب می‌شود. برنامه ساخت موشک بالیستیک ایران هم تهدیدی برای منطقه است».

آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه در عین حال روز چهارشنبه گفت که برای حل و فصل مسائل هسته‌ای ایران، گزینه‌ای بهتر از احیای برجام وجود ندارد.

در همین حال، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام، پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: «بحث در مورد مسئله ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای به طور معمول ادامه داشت و عمدتاً در مورد برخی از انحرافات  ایران از توافق هسته‌ای صحبت شد. اما پیام اصلی بیشتر سخنرانان آرزوی موفقیت برای مذاکرات وین در مورد احیای برجام بود.»

 

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟