هشدار مقامات آلمانی؛ کرونا شمار راست‌گرایان افراطی را بیشتر کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دولت و نهادهای امنیتی آلمان اعلام کردند پاندمی کرونا راست‌گرایی افراطی را در این کشور تقویت کرده است. شمار راست‌گرایان در آلمان از ۳۳ هزار نفر گذشته و اینترنت بستری مناسب برای پخش افکار راست و افراطی آنان فراهم کرده است.

 

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان روز سه‌شنبه ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) نسبت به افزایش خطر راست‌گرایان افراطی در آلمان هشدار داد.

زهوفر این سخنان را هنگام ارائه گزارش سال ۲۰۲۰ در ارتباط با رشد راست‌گرایی افراطی بیان کرد. این گزارش توسط اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان (سازمان امنیت داخلی آلمان) تهیه و تنظیم شده است.

وزیر کشور آلمان با اشاره به وضعیت کرونا افزود یک وضعیت امنیتی ویژه نیز در کشور وجود دارد و این مسئله به مشکل و تهدید بزرگی تبدیل شده است. به گفته وزیر کشور آلمان بزرگ‌ترین تهدید امنیتی از ناحیه راست‌گرایی افراطی و یهودستیزی است. 

۱۳ هزار و ۳۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب

طبق برآورد این مقام آلمانی تعداد راست‌گرایان اکنون در این کشور به ۳۳ هزار نفر رسیده که از میان آنها ۱۳هزار و ۳۰۰ تن بالقوه خشونت‌طلب هستند.

زهوفر گفت بسیاری از تجمعات و تظاهرات مهم راست‌گرایان افراطی سال گذشته لغو شدند اما آنها تلاش کردند به معترضان علیه محدویت‌های کرونایی بپیوندند و در این عرصه تاثیر‌گذار عمل کردند.

وزیر کشور آلمان ابراز نگرانی کرده است که معترضین به محدودیت‌های کرونایی صفوف خود را از راست‌گرایان افراطی به وضوح متمایز نکردند.

توماس هالدنوانگ، رئیس اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان به استفاده راست‌گرایان افراطی از اینترنت برای “نفرت‌پراکنی و تحریک” اشاره کرد.

هالدنوانگ تأیید کرد که راست‌گرایان در سال ۲۰۲۰ فعالیت‌ خود را در اینترنت بیشتر کرده‌اند. او خاطرنشان کرد که “تندروها و تروریست‌ها” به محدویت‌های کرونایی نیز هیچ اهمیتی نمی‌دهند.

در گزارش ارائه شده به “جنبش شهروندان رایش” که “ایدئولوژی رایش” نیز نامیده می‌شود اشاره شده است. در گزارش آمده است که شمار شهروندان رایش با آغاز پاندمی کرونا پنج درصد رشد داشته است.

بر اساس ایدئولوژی این جنبش راست‌گرای افراطی، نظام حکومتی “رایش آلمان”، بر پایه مرزهای “رایش قیصری آلمان” و یا بر پایه خطوط مرزی ۱۹۳۷ هنوز معتبر است و به حیات خود ادامه می‌دهد.

مقام‌های آلمانی تا کنون حدود ۱۸ هزار عضو “شهروند رایش” و سازمان‌های جنبی آنها به ‌نام “تشکیلات خودگردان” را شناسایی کرده‌اند. 

 

 

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟