تور تابستانی ترامپ: سخنرانی به سبک کارزار انتخاباتی

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

تور تابستانی دونالد ترامپ علیه جمهوری‌خواهانی که به استیضاح او رای دادند یا ادعای او مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را نپذیرفتند، آغاز می‌شود. رئیس‌جمهور سابق ایالات‌ متحده قصد دارد در قالب این تور تابستانی برای حذف آنتونی گونزالس و برایان کمپ، جمهوری‌خواهان منتقد، تلاش کند.

دونالد ترامپ در نظر دارد در پوشش یک تور تابستانی در تجمعات حامیان خود شرکت و به نفع نامزدهای مورد تاییدش در انتخابات سال ۲۰۲۲ سخنرانی کند. به گفته یکی از دستیاران رئیس‌جمهور سابق، نخستین گردهمایی به سبک کارزارهای انتخاباتی در روز ۲۶ ژوئن در کلیولند (شهری در ایالت اوهایو) برگزار می‌شود و ترامپ قصد دارد در این برنامه علیه آنتونی گونزالس، نماینده فعلی حزب جمهوری‌خواه، صحبت کند. او همچنین حمایت خود از «ماکس میلر»، دستیار سابقش، را اعلام خواهد کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، این گردهمایی اولین حضور علنی ترامپ به‌ عنوان یک جمهوری‌خواه معترض است. چیزی که رهبران حزب جمهوری‌خواه از زمانی که ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ را رد کردند، از آن وحشت داشتند.

آنتونی گونزالس، سیاستمدار آمریکایی و بازیکن حرفه‌ای فوتبال اهل کلیولند، در سال ۲۰۱۹ به کنگره پیوست. او یکی از ۱۰ جمهوری‌خواهی است که به دلیل نقش ترامپ در تحریک افراد معترض در ششم ژانویه در کاخ کنگره، اوایل سال جاری به استیضاح او رای داد. پس از آن بود که ترامپ در ماه فوریه، نمایندگی گونزالس بر منطقه شانزدهم اوهایو را تایید نکرد و ضمن پشتیبانی از «ماکس میلر»، دستیار خود، گفت: «ماکس میلر شخص فوق‌العاده‌ای است که در کاخ سفید کار بزرگی انجام داد و در کنگره یک نماینده فوق‌العاده خواهد بود.»

 

دومین توقف تور تابستانی دونالد ترامپ نیز هم‌زمان با تعطیلات چهارم ژوئیه در فلوریدا خواهد بود و قرار است گردهمایی حامیان ترامپ در بندر تامپا برگزار شود. ترامپ پس از ترک کاخ سفید تاکنون دو بار در این منطقه حضور داشته است؛ یک‌ بار در کنفرانس سیاسی در ماه فوریه و یک‌ بار هم اوایل ماه جاری در کنفرانس جمهوری‌خواهان که در کارولینای شمالی برگزار شد.

دستیاران ترامپ از اوایل سال جاری برای کارزارهای انتخاباتی سال۲۰۲۲ که از ژوئن سال جاری آغاز می‌شود، برنامه‌ریزی‌ کرده‌اند و تمام هفته‌های گذشته در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دو گردهمایی پیش رو بوده‌اند. آن‌ها همچنین قصد دارند اواخر تابستان امسال، تجمعاتی را در آلاباما و جورجیا برگزار کنند. ترامپ در تلاش است برای برایان کمپ، فرماندار جورجیا، نیز یک جانشین مناسب پیدا کند چون کمپ هم به دلیل امتناع از پذیرش ادعای تقلب در انتخابات موجب خشم ترامپ شده است.
گونزالس و کمپ از جمله جمهوری‌خواهانی‌اند که ترامپ سعی دارد آنان را حذف و در عین حال از نامزدهایی که ادعای او در تقلب انتخابات ۲۰۲۰ را پذیرفتند، حمایت کند.

پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ و پیروزی جو بایدن، ترامپ ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد. وقتی در روز ششم ماه ژانویه گروهی از طرفداران او به کاخ کنگره حمله کردند، برخی از جمهوری‌خواهان از جمله سناتور مک‌کانل به دلیل نقش رئیس‌جمهور در سازماندهی شورش، به استیضاح او رای دادند. این مسئله اختلاف بین ترامپ و برخی از جمهوری‌خواهان را که از مدت‌ها پیش آغاز شده بود، بیشتر کرد. حالا ترامپ قصد دارد در قالب تور تابستانی خود علیه جمهوری‌خواهان منتقد صحبت کند. او بارها اعلام کرده بود که به صحنه سیاست بازخواهد گشت.

 

 

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟