پاتروشف: هدف نیروهای خارجی، براندازی حکومت و تغییر نظام در بلاروس است

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دبیر شورای امنیت روسیه طی سخنانی هدف از اعمال فشار نیروهای خارجی بر دولت بلاروس را تغییر نظام سیاسی در مینسک و براندازی دولت این کشور توصیف کرد.

به گزارش تاس، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه طی سخنانی، هدف از اعمال فشار نیروهای خارجی بر دولت بلاروس را تغییر نظام سیاسی در مینسک و براندازی دولت این کشور توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، پاتروشف گفت: هدف نهایی آنها (نیروهای خارجی) تغییر ساختار و قدرت در بلاروس است. ما اخیراً شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی که این سخنان را در گفتگو با تلویزیون دولتی بلاروس مطرح می‌کرد، با حمایت از دولت این کشور در برابر فشار غرب گفت: ارزیابی‌های ما فقط نزدیک به واقعیت نیستند، بلکه کاملاً منطبق با آن هستند. به دور از هرگونه تردید، ما متحد خواهیم شد و تلاش‌های خود را یکپارچه خواهیم کرد و به طور مشترک در برابر این چالش‌ها و تهدیدها عمل خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: من در مورد مسائل مربوط به امنیت اطلاعات صحبت می‌کنم و لذا توجه به سازمان‌های غیردولتی و فعالیت آنها ضروری است. اگرچه آنها می‌گویند که مستقل هستند، اما این موضوع کاملاً صدق نمی‌کند.

گفتنی است، در پی وضع تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه بلاروس، این کشور روز گذشته نماینده دائم خود در بروکسل را جهت رایزنی به مینسک فراخواند.

در پی فراخواندن نماینده دائم بلاروس از اتحادیه اروپا، وزارت خارجه این کشور نیز از نماینده دائم اروپا در مینسک خواست تا برای مشورت با بروکسل، بلاروس را ترک کند.

در پی نشاندن اجباری پرواز شرکت هواپیمایی «رایان ایر» در فرودگاه مینسک و بازداشت وبلاگ‌نویس مخالف دولت بلاروس، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی اقتصادی علیه این کشور وضع کرده که از جمله می‌توان به تحریم استفاده از راه‌های ارتباطی میان این کشور و اتحادیه اروپا برای ترانزیت کالا اشاره کرد که سالانه درآمد سرشاری برای بلاروس به همراه داشت.

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟