آیا بن سلمان حذف فیزیکی شاهزادگان سعودی را کلید زده است؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مرکز مطالعات خلیج فارس واشنگتن در گزارشی نوشت که دادگاه نظامی سعودی شاهزاده فهد بن ترکی بن عبدالعزیز ، برادرزاده ملک سلمان و فرمانده سابق نیروهای ائتلاف در یمن را به جرم خیانت به اعدام محکوم کرد.

در این گزارش آمده یکی از اقوام شاهزاده سعودی در گفتگو با این مرکز اعلام کرده سرلشکر فهد بن ترکی در دادگاه به اتهام اقدام به کودتا برای برکناری ملک سلمان و پسرش محمد بن سلمان محاکمه شده است.خانواده ملک عبدالله پس از روی کار آمدن ملک سلمان و پسرش به شدت تحت فشار قرار گرفتند.

فهد بن ترکی که داماد ملک عبدالله پادشاه پیشین سعودی است به همراه پسر بزرگش عبدالعزیز بن فهد جانشین امیر منطقه الجوف 10 ماه پیش به دستور ملک سلمان برکنار و به اتهام فساد و سازماندهی کودتای دستگیر شدند.

پیش از آن نیز متعب فرزند ملک عبدالله و فرمانده گارد ملی سعودی در جریان دستگیری های هتل ریتز کارلتون به همراه برادرش مشعل بن عبدالله حاکم مکه، بازداشت و پس از مصادره اموالش آزاد شد.

🔸ترکی بن عبدالله دیگر فرزند ملک عبدالله که امیر منطقه ریاض بود به دستور ملک سلمان برکنار و پس از آن به اتهام فساد بازداشت شد که گفته می شود تاکنون در زندان است.

همچنین فیصل بن عبدالله که رئیس هیئت هلال احمر عربستان بود، برکنار و دستگیر شد.

این فشارها به فرزندان ذکور ملک عبدالله محدود نشد و عبیر دختر ملک عبدالله و همسر سرلشکر فهد بن ترکی نیز در تبعیدی خودخواسته در اسکاتلند به سر می برد.

 

 

 

 

منبع:https://www.gulfinstitute.org/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟