نظرات کارشناسان موسسه میتویم درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کارشناسان مؤسسه اسرائیلی میتویم در گزارشی به بیان دیدگاه‌هایشان درباره پیامدهای دولت جدید رژیم صهیونیستی برای سیاست خارجی این رژیم پرداخته‌اند. خلاصه‌ای از این دیدگاه‌ها به شرح ذیل است:

«جیل مورسیانو» مدیر این مؤسسه هدف اصلی کابینه جدید را توان‌بخشی مخصوصاً به روابط خارجی اسرائیل با کشورهایی می‌داند که برای آینده و شکوفایی این رژیم بسیار مهم هستند(آمریکا و دموکراسی‌های غربی). از نظر او اولین دستور کار دولت جدید بازسازی روابط حیاتی با اردن است. توان‌بخشی، از نظر وی، به معنای یکپارچگی خدمات مدنی و مدیریت سالم در زمینه سیاست خارجی نیز هست.

 «نیمرود گورن» توافق گسترده‌ای درباره مسائل سیاست خارجی میان احزاب متعدد ائتلاف را مطرح می‌کند که آن‌ها را قادر می‌سازد تفاوت‌های ایدئولوژیک‌شان را کنار بگذارند.

 «لیور لِهرس» شکاف بین رویکرد «کاهش منازعه» نفتالی بنت و اقدامات یک‌جانبه کنونی اسرائیل را تشریح می‌کند و برخورد احتمالی در آینده، هم درون کابینه و هم بین نفتالی بنت و دولت بایدن را گوشزد می‌کند.

 «روئی کوبریک» معتقد است علی‌رغم محدودیت‌های منازعه اسرائیل-فلسطین، دولت جدید هنوز قابلیت مانور زیادی در سیاست خارجی دارد.

 «مایا زیدکیاهو» سقوط نتانیاهو را فرصتی برای گفتگوی سطح بالا با اتحادیه اروپا می‌داند مشروط بر این که کابینه جدید لحن جدیدی درباره فرایند صلح اتخاذ کند.

 «ناداو تامیر» فرصت باز شدن صفحه جدیدی در روابط با دولت آمریکا را در دولت جدید نشان می‌دهد و «کِسِنیا سِوِتلوا» خواستار اولویت‌بندی مجدد روابط اسرائیل با اردن می‌شود.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟