کمک هزینه اولاد در آمریکا در آستانه دائمی شدن قرار گرفت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

به گزارش همشهری آنلاین، پرداخت کمک‌های اعتباری به کودکان هر خانواده در آمریکا از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و تا پایان سال میلادی ادامه دارد و به نظر می‌رسد این اقدام که به عنوان محرکی برای خرده فروشان تلقی شده ادامه یابد.

سی‌ان‌بی‌سی نوشت، برای هر کودک و در خانواده‌هایی که واجد شرایط کل مبلغ هستند، بسته به سن، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار پرداخت خواهد شد.

این برنامه دولت بایدن که به عنوان ابزاری برای مبارزه با فقر در نظر گرفته شده، تلاشی در جهت که بهبود غذا، وسایل مدرسه و لباس فرزندان است و به همین جهت به گفته جی پی مورگان، بانکدار آمریکایی، خرده فروشان تارگت، والمارت وکاستکو از بزرگترین ذی نفعان این طرح خواهند بود.

نیویورک تایمز در گزارشی این اقدام را نقطه عطفی در سیاست‌های اجتماعی آمریکا دانست و نوشت چنین طرحی به بحث در مورد اینکه آیا یارانه‌ها بخشی دائمی از برنامه‌های حمایتی آمریکا تبدیل خواهد شد کمک خواهد کرد.

در صورت دائمی شدن این طرح، ایالات متحده نیز به کشورهای ثروتمند دیگری که کمک هزینه تضمین شده‌ای برای کودکان مقرر کرده‌اند می‌پیوندد. کارشناسان تخمین می‌زنند که این پرداخت‌ها فقر کودکان را تقریباً به نصف کاهش می‌دهد، دستاوردی که ‌بی‌سابقه است.

اما اجرای این طرح با چالش‌هایی نیز روبروست از جمله اینکه دولت مطمئن نیست که چگونه می‌تواند به میلیون‌ها خانواده دور از دسترس خدمات ارائه کند، مشکلی که می‌تواند اهداف مبارزه با فقر را تضعیف کند. از دیگر سو، مخالفان این طرح به تبعاتی مانند معضلات زایمان و بی‌تمایلی برخی خانواده‌ها به کار کردن اشاره کردند.

در حالی که دولت آمریکا بسیاری از برنامه‌های حمایتی و معیشتی را در طی شیوع ویروس کرونا افزایش داده، طرفداران این طرح آن را برای ایجاد ثبات در خانواده‌های فقیر و طبقه متوسط ​​بی‌نظیر می‌دانند.

بودجه سالانه‌ مورد نیاز برای این پرداخت این کمک هزینه در حدود ۱۰۵ میلیارد دلار در سال خواهد بود اما بیشتر ذینفعان فقیر نیستند. کارشناسان مختلف در حال ارائه راه‌کارهایی هستند که هم پرداخت‌کنندگان مالیات و هم والیدن سخت‌کوش بتوانند با موفقیت این طرح در رسیدن به اهداف خود، احساسی منصفانه را تجربه کنند.

 

 

 

منبع:https://www.hamshahrionline.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟