افزایش مرگ ناشی از اعتیاد در آمریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دولت آمریکا روز چهارشنبه تایید کرد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در این کشور پارسال در بحبوحه همه گیری کووید-19 (بیماری ناشی از ابتلا به ویروس #کرونا ) به رقم بی سابقه 93 هزار تن رسید.
این برآورد بسیار بیشتر از آمار بالای حدود 72 هزار مورد مرگ ناشی از بیش مصرفی (اوردوز) overdose است که سال قبل از آن به ثبت رسید و به معنای افزایشی 29 درصدی است.


برندن مارشال، محقق سلامت عمومی از دانشگاه براون که روند اوردوز را رصد می کند، اعلام کرد: این تلفات حیرت انگیز است.
وی افزود: آمریکا از قبل درگیر موارد شدید مصرف بیش از حد مواد مخدر بود ولی مشخص است کووید این بحران را تا حد زیادی وخیم تر کرده است.
کارشناسان می گویند قرنطینه و دیگر محدودیت های کرونایی، آنهایی را که اعتیاد به مواد مخدر دارند، منزوی و دسترسی به درمان را سخت تر کرده است.
به رغم این که مسکن های تجویز شده زمانی عامل اصلی گستردگی اوردوز در آمریکا بود، در سال های اخیر نخست هروئین و سپس فنتانیل (یک ماده مخدر به شدت قدرتمند) جای این داروها را گرفته اند.
فنتانیل برای درمان درد شدید ناشی از بیماری هایی همچون سرطان تولید شد ولی بیش از پیش به طور غیرقانونی فروخته و با دیگر مواد ترکیب می شود.
اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (سی دی سی) نشان می دهد فنتانیل پارسال عامل بیش از 60 درصد موارد مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر بوده است.
مرگ و میر ناشی از اوردوز فقط یکی از جنبه های آن چه به طور کلی مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بود، است.
با مرگ حدود 378 هزار نفر بر اثر کووید-19, بیش از 3.3 میلیون نفر در این کشور جان باختند.
سی دی سی برای ارائه برآورد خود درباره تلفات اوردوز سال 2020، گواهی های مرگ را بررسی کرده است.
تخمین بیش از 93 هزار مورد مرگ و میر به معنای متوسط بیش از 250 مرگ در روز یا تقریبا 11 مورد در هر ساعت است.
این افزایش 21 هزار موردی منعکس کننده بیشترین افزایش سال به سال از زمان رشد این آمار به میزان 11 هزار مورد در سال 2016 است.
گسترش فنتانیل یکی از دلایلی است که باعث می شود برخی کارشناسان انتظار نداشته باشند مرگ ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر امسال به طور اساسی کاهش یابد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟