اشرف غنی: طالبان در ۲۴ سال اخیر واقعا تغییر کرده‌اند، ظالم‌تر شده‌اند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در جلسه کابینه گفت: «طالب در ۲۴ سال واقعا تغییر کرده است، تغییرشان این است که فجیع‌تر، ظالم‌تر و نامسلمان‌تر شده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه افغانستان تحت یک هجوم سراسری قرار دارد، افزود: «طالبان نه اراده صلح، نه آبادی و نه مصالحه دارند. آنان در مکاتب مضمون وطن‌دوستی، تاریخ و جغرافیا را حذف کرده‌اند.»

طالبان از ماه مه حملات همه‌جانبه‌ای را در بسیاری از نقاط افغانستان از جمله مناطق مرزی علیه نیروهای دولتی آغاز کرد. طالبان پیش از این مدعی تسلط بر ۸۵ درصد از خاک افغانستان شده بودند و به تازگی ادعا کردند که بیش از ۹۰ درصد مرزهای این کشور را تحت کنترل خود درآورده‌اند،‌ ادعایی که کابل آنرا بی اساس می‌خواند.

 
 

اشرف غنی در جلسه امروز همچنین گفت که وظیفه اساسی وزارت داخله (کشور) حفظ امنیت شهرها و ولسوالی‌های کلیدی است.

رئیس جمهوری افغانستان همچنین در دیدار با شماری از بزرگان و نمایندگان کوچی گفت: «وظیفه من حفاظت از نظام است که در چارچوب نظام صلح برقرار شود.»

 

وی افزود: «من بارها به طالبان گفته‌ام صلاحیت را به مردم می‌دهیم، زمینه انتخابات را فراهم می‌کنیم و هرکسی که مردم آن را برای جانشینی من انتخاب کردند، حاضرم قدرت را به وی بسپاریم.»

در روزهای اخیر نیروهای طالبان حملات خود را به مراکز برخی از شهرهای مهم افغانستان افزایش داده است. به‌طوریکه صبح امروز حملات راکتی به فرودگاه قندهار باعث شد تمام پروازهای این فرودگاه لغو شود. از سوی دیگر حملات خمپاره‌ای به یک خودرو در ولایت قندهار باعث شد تا دست‌کم پنج غیرنظامی کشته شوند.

از سوی دیگر حملات سنگین به هرات همچنان ادامه دارد و والی این ولایت اعلام کرده است که نیروهای نظامی و دفاعی تازه نفس وارد هرات شده‌اند. حملات در ولایت هلمند نیز شدت گرفته است.

 

 

منبع:https://per.euronews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟