آمریکا مجبور به اخراج ۲۰۰ کارمند اماکن دیپلماتیک خود در روسیه شد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مجبور است ۲۰۰ کارمند اماکن دیپلماتیک خود در روسیه را اخراج کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «یورو نیوز»، پس از اینکه مسکو در اقدامی متقابل و تلافی جویانه از ممنوعیت عقد قرارداد با غیرآمریکایی ها در خاک این کشور توسط هیأت دیپلماتیک واشنگتن خبر داد، هیأت نمایندگی واشنگتن در روسیه اعلام کرد که حدود ۲۰۰ کارمند نهادهای دیپلماتیک آمریکایی را اخراج می کند.

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: روسیه خواستار اخراج حدود ۲۰۰ کارمند نهادهای دیپلماتیک آمریکایی در خاک این کشور شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است: دولت روسیه از ماه آگوست، ایالات متحده را از نگه‌داشتن، استخدام یا عقد قرارداد با اتباع روس یا دارای تابعیت کشورهای ثالث به‌جز درخصوص نیروهای گارد منع می‌کند. ما عمیقاً ناراحتیم که این اقدام ما را به مرخص کردن ۱۸۲ کارمند محلی و ده‌ ها پیمانکار در ساختمان‌ های دیپلماتیک آمریکا در مسکو، ولادیوستوک و یکاترینبورگ مجبور خواهد کرد.

گفتنی است که روابط مسکو و واشنگتن طی چند سال گذشته بر سر مسائلی مانند ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، پرونده الکسی ناوالنی، تحریم های یکجانبه واشنگتن، بحران اوکراین و شبه جزیره کریمه و نیز مبارزه مسکو با تروریست های مصنوع غرب در سوریه دچار تنش و تیرگی شده است.

توافق بازگشت سفرای دو کشور نیز در دیدار اخیر «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور دو کشور در ژنو سوئیس اتخاذ شده است.

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟