درخواست استقرار نیروهای روسیه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
کفیل نخست وزیر ارمنستان در نشست کابینه این کشور خواستار استقرار نیروهای روسیه در سراسر مرز میان این کشور با جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، در پی تشدید تنش ها در مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان کفیل نخست وزیر ارمنستان خواستار استقرار نیروهای روسیه در سراسر مرزهای باکو- ایروان شد.

کفیل نخست وزیر ارمنستان در نشست کابینه دولت این کشور گفت: معتقدم که باتوجه به اوضاع جاری، موضوع استقرار مرزبانان روسی در سراسر مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان باید بررسی شود تا اقدامات برای علامت گذاری مرزی بدون ریسک برخوردهای نظامی انجام گیرد.

وزارت دفاع ارمنستان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی درگیری‌های آغاز شده از بامداد امروز چهارشنبه در منطقه مرزی شمال شرق، سه نظامی این کشور کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

طبق بیانیه وزارت دفاع ارمنستان؛ در نتیجه بمباران نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، سه نظامی ارمنستان در محدوه مرزهای ارمنستان کشته و دو تن دیگر زخمی شدند. درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

پیشتر وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در ساعت ۳:۴۰ بامداد دیروز (به وقت محلی)، نظامیان آذربایجانی با نقض آتش بس در منطقه مرزی شمال شرق، دست به حمله زدند.

این در حالی است که «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیشتر از رویکردها و مواضع اخیر همسایه خود، ارمنستان، به شدت انتقاد کرده بود. وی مدعی شده بود که باکو در حال انجام اقدامات لازم برای اطمینان از صلح پایدار در منطقه است و تمام گام‌ها را برای پیمان صلح برداشته است.

روابط میان دو جمهوری پیشین اتحاد جماهیر شوروی سابق (ارمنستان و جمهوری آذربایجان) از سال ۱۹۹۱ و در پی ورود نظامیان ارمنستان به منطقه قره باغ رو به تیرگی گرایید. این مناقشه به طور ناگهانی در سپتامبر سال گذشته به اوج خود رسید و پس از ۴۴ روز مناقشه خونین سرانجام در دهم نوامبر ۲۰۲۰ با امضای توافقی میان باکو- ایروان و با وساطت روسیه به پایان رسید.

 

 

منبع:http://www.russiaviewer.ru

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟