سفر رئیس دستگاه امنیت مصر به اسرائیل/ ایران محور اصلی مذاکرات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر، در سفری از پیش تعیین نشده به بیت المقدس با مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی دیدار می‌کند.

«عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر، در سفری از پیش اعلام نشده به بیت المقدس با مقامات عالی‌رتبه اسرائیلی دیدار می‌کند.

منابع آگاه به «العربی الجدید» خبر دادند که کامل قرار است با «نفتالی بنت» نخست‌وزیر اسرائیل، «بنی گانتس» وزیر دفاع، «ایال هولتا» مشاور امنیت ملی دیدار کند.

به گفته این منابع محور اصلی مذاکرات این مقام مصری در اسرائیل تحرکات ایران و گروه‌های وابسته آن در منطقه و وضعیت غزه و امنیت کشتیرانی در چارچوب مذاکرات اخیر هیئت‌های ایرانی و مصری خواهد بود.

این منابع تأکید کرده‌اند که مصر طی روزهای اخیر مانع از بروز تنش جدید میان گروه‌های مسلح فلسطینی و اسرائیل در پی شلیک یک راکت از غزه به شهرک سدیروت شده است.

براساس این گزارش، موضوع مبادله اسرا از مسائل مورد مذاکره این مقام امنیتی مصری با مقامات اسرائیلی نخواهد بود و تمرکز مذاکرات بر مسائل منطقه‌ای «به‌خصوص پیش از سفر نخست‌وزیر اسرائیل به واشنگتن برای بررسی مسائل مربوط به ایران» خواهد بود.

همزمان گفته می‌شود که مصر تلاش‌های خود برای تأثیرگذاری بر پرونده‌های منطقه‌ای را افزایش داده و قرار است در همین راستا «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر، به واشنگتن سفر کند.

هفته گذشته یک هیئت امنیتی اسرائیلی به ریاست «ایال هولتا» به قاهره سفر کرده بود.

از سوی دیگر، پایگاه «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه فلسطینی خبر داد که عباس کامل پس از دیدار با مقامات اسرائیلی به رام الله نیز سفر خواهد کرد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟