عربستان در ارمنستان شرکت هواپیمایی تاسیس می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
براساس توافقی که در تاریخ ۱۴ جولای بین ایرعربیای عربستان سعودی و صندوق منافع ملی ارمنستان امضا شده است عربستان در ماه های آینده یک شرکت هواپیمایی مشترک با ارمنستان تاسیس خواهد کرد.

هدف از تاسیس این شرکت هواپیمایی افزایش ورود توریست به ارمنستان و تبدیل شدن آسمان ارمنستان به محلی برای پروازهای بین المللی و نیز سهولت برای سفر شهروندان ارمنستان به خارج و دیاسپورای ارمنی به ارمنستان عنوان شده است.
در این توافقنامه تاکید شده است که سهم طرف ارمنی ۵۱ درصد خواهد بود و شرکت اولویت را بر پروازهای ارزان قیمت داده و اولویت به مسیرهای مورد نیاز مردم ارمنستان داده خواهد شد.
مسئولان ارمنی اعلام کرده اند شرکت هواپیمایی جدید یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت است که در فرودگاه بین المللی “زوارتنوتس” مستقر شده و پروازها را با پرچم ارمنستان انجام خواهد داد. این مدل همکاری و شراکت از سوی عربستان در دیگر کشورها نیز انجام شده و موفقیت آمیز بوده است.

مسئولان ارمنی معتقدند که این همکاری باعث نوسازی زیرساخت های هوایی ارمنستان خواهد شد و امیدوارند شرکای عربستانی تجربیات و تکنولوژی های لازم را با همکاران ارمنی خود نیز به اشتراک بگذارند.

گفتنی است ارمنستان به دلیل ورشکستگی پی در پی شرکت های هواپیمایی خود در سالهای پس از استقلال، از ایجاد شرکت هواپیمایی ملی قدرتمند ناتوان بوده است و بر همین اساس از سال ۲۰۱۳ مقامات این کشور سیاست آسمان باز را برای همه شرکت های هواپیمایی اعلام کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟