رایزنی وزیر خارجه عمان با پادشاه و ولیعهد بحرین و امضای سه یادداشت تفاهم میان دو کشور

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر خارجه عمان در سفر به منامه در دیدارهای جداگانه با پادشاه و ولیعهد بحرین رایزنی کرد.

«بدر البوسعیدی»، وزیر خارجه عمان که به منامه رفته است، با «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، وزیر خارجه عمان در کاخ الصخیر و در حضور ولیعهد بحرین، با پادشاه این کشور دیدار و درباره تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه گفت وگو کرد.

دو طرف در پایان نشست کمیته مشترک بحرین و عمان یادداشت های تفاهمی امضا کردند.

پادشاه بحرین ضمن تحسین نتایج نشست کمیته وزارتی مشترک بحرین و عمان، گفت که آن نتایج به تقویت روند همکاری و انسجام در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی که در خدمت منافع متقابل دو کشور و تحقق آرمان های دو ملت است، کمک می کند.

حمد بن عیسی آل خلیفه گفت روابط بین منامه و مسقط مبتنی بر پایه های قوی از همکاری مستحکم و هماهنگی مشترک در همه سطوح است و سطح روابط بین دو کشور را تحسین کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات دارای اهمیت مشترک منطقه به خصوص تحولات اخیر منطقه پرداختند.

از طرفی دیگر البوسعیدی تاکید کرد که روابط بحرین و عمان از استحکام، رشد و پیشرفت و حمایت و نظارت رهبران دو کشور از هرآنچه که موجب تقویت همکاری دوجانبه و خدمت به منافع مشترک می شود، برخوردار است.

وزیر امور خارجه عمان سپس با ولیعهد بحرین دیدار و درباره روابط برادرانه بین دو کشور و راه های تقویت آن گفت وگو و درباره مسائل دارای اهمیت مشترک تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری عمان، وزرای خارجه عمان و بحرین نیز نشست مشترکی داشتند و بر اهتمام دو کشور بر تقویت روابط درجهت چشم اندازهای گسترده تر تاکید و درباره برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک تبادل نظر کردند.

خبرگزاری بحرین نیز در این رابطه نوشت که دو طرف تصمیم به تسریع در فعالسازی توافقنامه ها و یادداشت های تفاهم امضا شده بین دو کشور و تکمیل یادداشت های تفاهم و توافقنامه های مورد بررسی، گرفتند.

دو طرف قرار است هشتمین نشست کمیته وزارتی مشترک بحرین و عمان را در سال 2022 در عمان برگزار کنند.

مذاکرات دو طرف در پایان منجر به امضای سه یادداشت تفاهم بین آکادمی مطالعات دیپلماتیک وزارت خارجه بحرین و موسسه دیپلماتیک وزارت خارجه عمان در زمینه مطالعات دیپلماتیک، پژوهش و آموزش، یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری بر سر برق و انرژی تجدید پذیر و یادداشت تفاهمی بین وزارت صنعت، تجارت و گردشگری بحرین و سازمان حمایت از مصرف کننده عمان در زمینه حمایت از مصرف کنندگان شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟