مقام انصارالله: از هر طریق که دوست داشته باشیم سلاح خود را تامین می‌کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سفیر یمن در تهران تأکید کرد که 300 سال است که سلاح میسازیم و تقویت توان نظامی یمنی ها در استفاده از موشک و پهپاد معادله جنگ در این کشور را تغییر داد.

سفیر یمن در تهران تأکید کرد که تقویت توان نظامی یمنی ها در استفاده از موشک و پهپاد معادله جنگ در این کشور را تغییر داد و موضع انصارالله در عرصه سیاسی را تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرانی «فارس»، «ابراهیم الدیلمی»، سفیر یمن در تهران، درباره توان نظامی یمن گفت که مردم یمن در ساخت سلاح از سابقه سیصد ساله برخوردارند و علاوه بر این در دوره‌هایی یمن ارتباط نظامی با چین، روسیه و آمریکا و سایر کشورها داشته است و از این مساله بهره برده است بنابراین نیازی به این ندارد که کشوری بخواهد یمن را مسلح کند.

او افزود که یمن در ساخت و تولید برخی از سلاح‌های جدید از جمله پدافند هوایی، توان موشکی و پهپادها از دانش متخصصان سایر کشورها استفاده کرده‌ است و مشکلی در این موضوع نمی بیند و افزود: «ما از هر طریق که دوست داشته باشیم سلاح مورد نیاز خود را تامین می‌کنیم و این مساله عیب نیست».

الدیلمی درباره تأثیر ورود پهپاد به تغییر معادلات جنگ در یمن گفت که وارد شدن پهپادها به صحنه جنگ، اوضاع و شرایط را به سود مبارزان یمنی تغییر داد و افزود در ابتدای جنگ صحنه درگیری‌ها به سود متجاوزان بود به طوری که مناطقی از یمن را بمباران می کردند و خودشان مصون می ماندند اما با تقویت توان نظامی یمنی‌ها به خصوص در حوزه توان موشکی و پهپادها معادلات جنگ تغییر کرد به طوری که مبارزان یمنی توانستند عمق خاک عربستان سعودی را در پاسخ به تجاوزات آنها هدف قرار دهند.

او تأکید کرد که همین پیشرفت نظامی بود که یمن توانسته است به جایگاه کنونی از جهت سیاسی دست یابد و در آینده نیز توان موشکی و پهپادها نقش مهمی در مقابله با تجاوزات خواهند داشت و ما این توانمندی‌های خود را روز به روز تقویت خواهیم کرد.

سفیر یمن در تهران یمن را بخش جدایی ناپذیر از «محور مقاومت» خواند و گفت که این محور در هرکجا که باشد از فلسطین تا سوریه، عراق و ایران و افغانستان همه یک هدف دارند و آن ایستادگی در مقابل تجاوز آمریکایی‌هاست.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟