الحلبوسی: همه عراقی‌ها بر سر عدم عادی‌سازی روابط با اسرائیل اتفاق‌نظر دارند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس پارلمان عراق تاکید کرد گفت‌وگو درباره صلح برای مردم عراق شامل اشغالگران اسرائیلی نمی‌شود.

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق تاکید کرد گفت‌وگو درباره صلح برای مردم عراق شامل اشغالگران اسرائیلی نمی‌شود.

الحلبوسی در سخنانی در مرکز گفت‌وگوی الرافدین که در بغداد با حضور «برهم صالح»، رئیس جمهوری و دیگر مسئولان و سیاسیون برجسته عراقی برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره حرف و حدیث‌ها درباره عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: چه ما در قدرت باشیم و یا اشخاص دیگر، عادی‌سازی روابط با اسرائیل مطرح نیست و عراقی‌ها به هیچ عنوان دست خود را به سوی اسرائیلی‌ها دراز نخواهند کرد.

الحلبوسی افزود: امکان دارد ما در رویکردهایمان متفاوت باشیم؛ بخشی از ما در عراق اسلامگرا و بخش ملی‌گرا یا قوم‌گرا باشد اما هر دو گروه اتفاق‌نظر دارند که فلسطین تا ابد آزاد و کشوری عربی باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد که گفت‌وگو درباره صلح به هیچ عنوان شامل اشغالگران اسرائیلی نمی‌شود.

رئیس پارلمان عراق در ادامه ضمن اذعان به مشکل فساد در دولت گفت: فساد آفتی است که باید راهکاری برای آن تدوین کنیم، گروه‌های سیاسی به خوبی از لزوم ترسیم قرارداد سیاسی جدید آگاه هستند.

وی با بیان اینکه مشکلی در اینکه رئیس جمهوری سنی یا شیعی یا کُرد باشد، وجود ندارد، گفت: عراق سدی استوار برای همه کشورهای منطقه است و ثبات این کشور برای همه منطقه حائز اهمیت است.

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق عهم در این نشست تاکید کرده بود که عراق عنصری مهم در منطقه است و منازعات و تنش‌ها در منطقه، این واقعیت را نشان داد که همه از این منازعات متضرر می‌شوند و به سود هیچ کس نیست.

وی با بیان اینکه منطقه نیاز به منظومه جدیدی مبتنی بر مشترکات دارد، گفت: انتخابات پیش روی عراق باید نقطه‌ای برای حرکت به سمت راهکارهایی برای اوضاع کنونی باشد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟