دفاتر رسانه های وابسته به عربستان از دبی به ریاض منتقل می شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دفاتر رسانه های وابسته به عربستان از دبی به ریاض منتقل می شود
منابع غیر رسمی از آغاز برنامه‌ای برای انتقال شبکه‌های تلویزیونی وابسته به عربستان سعودی از دبی به ریاض خبر داده‌اند.

منابع غیر رسمی از آغاز برنامه‌ای برای انتقال شبکه‌های تلویزیونی وابسته به عربستان سعودی از دبی به ریاض خبر داده‌اند.

به گزارش «بلومبرگ»، به نقل از تعدادی از کارکنان شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، هفته گذشته به این کارکنان گفته شده که دفاتر آنها از دبی به ریاض منتقل می‌شود.

این منابع گفته‌اند که این اقدام طی چند مرحله انجام می‌شود و چنین هدف‌گذاری شده که در اوایل ژانویه 2022، به اندازه 12 ساعت از برنامه‌های خبری این شبکه‌ها از ریاض پخش شود.

براساس این گزارش، دفتر کارگزینی این مجموعه تأکید کرده که از روند جابه‌جایی همه نیروها حمایت می‌کند و هیچ‌گونه تعدیل نیرو در کار نخواهد بود.

این گزارش افزوده که عربستان در نظر دارد شرکت‌های وابسته به خود در خاورمیانه را وادار کند که تا سال 2024 دفاتر مرکزی خود را به داخل عربستان منتقل کنند.

همزمان «سام بارنت»، مدیر اجرایی مجموعه MBC، بزرگ‌ترین گروه رسانه‌ای خاورمیانه و شمال آفریقا، تأکید کرد که برنامه‌های این شرکت عربستانی برای افتتاح دفاتر خود در ریاض که در سال گذشته اعلام شد، در مسیر درست پیش می‌رود.

او گفت که MBC به حضور مؤثر خود در منطقه ادامه خواهد داد.

عربستان سعودی اعلام کرده که از آغاز سال 2024 هیچ قراردادی با شرکت‌های خارجی که دفاتری در خارج عربستان داشته باشند نخواهد بست و برای هرگونه قرارداد خارجی افتتاح دفتر در خود عربستان ضروری است.

پیش از این ولیعهد عربستان از اختصاص 800 میلیار دلار برای تبدیل کردن ریاض به یکی از 10 شهر بزرگ اقتصادی در جهان خبر داده بود.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟