دیدار محرمانه رئیس جمهور اسرائیل با پادشاه اردن در امان

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دفتر رئیس اسرائیل از سفر محرمانه وی به اردن در روز یکشنبه گذشته و دیدارش با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در امان خبر داد.

دفتر رئیس اسرائیل از سفر محرمانه وی به اردن در روز یکشنبه گذشته و دیدارش با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، در امان خبر داد.

در بیانیه رسمی دفتر «اسحاق هرتسوگ» آمده که در دیدار وی با پادشاه اردن مسائل مربوط به «عمق استراتژیک در سطح روابط دوجانبه و منطقه‌ای» بررسی شده است.

مسئله مبادلات تجاری، کشاورزی، انرژی، و مسائل زیست‌محیطی از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار هرتسوگ و ملک عبدالله بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی تأکید کرده‌اند که هرتسوگ سفر خود را با هماهنگی نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل انجام داده است.

در ماه ژوئیه گذشته نیز پایگاه اسرائیلی «واللا» خبر داد که ملک عبدالله، پادشاه اردن، در کاخ خود در امان میزبان «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل بوده است.

براساس این گزارش، منابع اسرائیلی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود ضمن افشای این دیدار تأکید کردند که مذاکرات ملک عبدالله و بنت بسیار سازنده بوده و طرفین بر گشودن صفحه تازه‌ای در روابط اردن و اسرائیل توافق کرده‌اند.

پیش از آن روابط اردن و اسرائیل به علت خودداری اسرائیل از افزایش سهمابه اردن از آب های مشترک و مشکلات پیش آمده در سفر ولیعهد اردن به بیت المقدس به تیرگی گرایید.

این اختلافات باعث شد که اردن مجوز لازم برای پرواز هواپیمای «بنیامین نتانیاهو» از آسمان اردن برای سفر به امارات را صادر نکند و این سفر لغو شود.

 
 
منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟