لغو ۹ میلیارد دلار وام دانشجویی پس از به قدرت رسیدن بایدن

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
لغو ۹ میلیارد دلار وام دانشجویی پس از به قدرت رسیدن بایدن

از زمان قدرت گرفتن جو بایدن، وزارت آموزش ایالات متحده بیش از ۹ میلیارد دلار وام دانشجویی را لغو کرده است.

لغو این وام‌ها بیش از ۵۶۳ هزار وام‌گیرنده را شامل می‌شود.

آمار یاد شده که در گزارش این وزارتخانه اعلام شد، جزئیات عفو بدهی‌ ۱.۱ میلیارد دلاری ۱۱۵ هزار وام‌گیرنده را که در در موسسه فنی آی‌تی‌تی تحصیل می‌کردند و اکنون برچیده شده است، در بر می‌گیرد.

بدهی این وام‌گیرندگان بخشیده شد چون آن‌ها در دانشگاهی تحصیل کردند که آن زمان وضعیت مالی خود را به دروغ نشان داده و دانشجویان را گمراه کرده بود تا فکر کنند وام‌های خصوصی سنگینی که می‌گیرند، درواقع بورسیه تحصیلی‌اند.

این وزارتخانه اعلام کرد: «تخلف آی‌تی‌تی این است که منابع مالی‌اش را از چشم دانشجویانش دور نگه داشت تا دانشگاه را برای سال‌های بیشتری فعال نگه دارد زیرا در غیر این صورت احتمالا نمی‌توانست ادامه دهد. این مسئله به ایجاد بدهی منجر شد که از همین امروز بخشیده می‌شود.»

پیش‌تر در ماه جاری میلادی (اوت۲۰۲۱) دولت بایدن اعلام کرد بنا دارد وام دانشجویی فدرال ۳۲۳ هزار وام‌گیرنده به ارزش ۵.۸ میلیارد دلار را که اداره تامین اجتماعی آنان را به عنوان افراد دارای معلولیت دائمی تشخیص داده است، ببخشد.

 

آقای بایدن از طرف گروه‌های ترقی‌خواه زیر فشار است تا طرح گسترده بخشش وام دانشجویی را اجرا کند. تقریبا ۴۳ میلیون آمریکایی وام دانشجویی دارند که در مجموع ۱.۵۷ تریلیون دلار است. فشار به آقای بایدن برای لغو بدهی وام‌های دانشجویی در این تفکر ریشه دارد که قرض‌های سنگین دانشجویی باعث شده است ده‌ها میلیون آمریکایی نتوانند خودرو و خانه بخرند و تشکیل خانواده بدهند. هواداران این طرح استدلال می‌کنند اینکه ده‌ها میلیون آمریکایی امکان سرمایه‌گذاری‌های عمده ندارند، عقب افتادن اقتصاد ایالات متحده را سبب شده است.

آقای بایدن هنگام فعالیت‌های انتخاباتی خود وعده داد که «حداقل ۱۰ هزار دلار وام دانشجویی فدرال هر دانشجو را عفو کند»؛ اقدامی که به لغو کامل بدهی ۱۵ میلیون آمریکایی منجر می‌شد. با وجود این، آقای بایدن هنوز برای تحقق این وعده کاری نکرده است. بخشش وام دانشجویی در برنامه بودجه سالانه ۲۰۲۱ آقای بایدن ذکر نشده بود.

آقای بایدن از زمان انتخاب کمی موضع خود را تغییر داده و می‌گوید این وظیفه کنگره است و در حوزه اختیارات او نیست که بدهی وام‌های دانشجویی را لغو کند. به دلیل نیاز به رای سناتورهای جمهوری‌خواه به این لایحه برای تبدیل آن به قانون، خیلی بعید به نظر می‌رسد کنگره بتواند وام دانشجویی را لغو کند.

گرچه در حال حاضر انگیزه محرکی برای بخشش گسترده وام‌های دانشجویی وجود ندارد، آقای بایدن تصمیم‌هایی اتخاذ کرده است تا در مدت همه‌گیری ویروس کرونا به وام‌گیرندگان فشار وارد نشود. او مهلت تمدیدی بازپرداخت وام را که در «قانون کرز» معرفی شده بود، دو بار دیگر تمدید کرد و گفت که متعهد است تا نظام بازپرداخت بر اساس دستمزد را که بسیاری از وام‌گیرندگان اکنون از آن استفاده می‌کنند، تسهیل کند.

آقای بایدن همچنین گفت مایل است برنامه بخشش وام کارمندان دولتی را تغییر دهد تا وام‌گیرندگان بیشتری شامل این برنامه شوند.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟