الجولانی: جنگجویان خارجی بخشی از ما هستند و به حمایت از آنها پایبندیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
الجولانی گفت که سیاست وی خصومت با هیچ کشوری نیست مگر کسانی که به سوریه حمله کردند که «با آنها در خاک سوریه می‌جنگیم».

 «ابومحمد الجولانی»، رهبر گروه تروریستی «تحریر الشام» یا «جبهه النصره» تأکید کرد که این گروه به پشتیبانی از ستیزه‌جویان خارجی در خاک سوریه پایبند است و اخبار منتشرشده درباره انتقال آنها به افغانستان را بی اساس دانست.

او در مصاحبه‌ای مفصل با یک نشریه ترکیه‌ای «ایندیپندنت ترکیه» گفت که ستیزه‌جویان خارجی «برای کمک به ما وارد سوریه شده‌اند و ما قدردان حضورشان هستیم و آنها را رها نخواهیم کرد و آنها در میان مردم هستند و هیچ تهدیدی برای کشورهایشان نخواهند بود».

الجولانی گفت که سیاست وی خصومت با هیچ کشوری نیست مگر کسانی که به سوریه حمله کردند که «با آنها در خاک سوریه می‌جنگیم».

موضوع «جهادیان خارجی» از مسائل نگران‌کننده برای کشورهای همسایه سوریه و کشورهای غربی بوده و برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که از 84 کشور جهان ستیزه‌جویانی برای جنگ به سوریه منتقل شده‌اند.

الجولانی حملات روسیه را اصلی‌ترین عامل خارج شدن بسیاری مناطق از کنترل گروه «جبهه النصره» دانست و همزمان گروه‌های کرد را مزدورانی خواند که «با انقلاب مردم سوریه مخالف‌اند و بخشی از امریکا و روسیه و حکومت سوریه و نه ملت سوریه هستند».

وی گفت که سرنوشت یگان‌های مدافع خلق (کرد) به آینده حضور نیروهای امریکایی در منطقه گره خورده و به محض خروج نیروهای امریکایی از سوریه این یگان‌ها هم از میان خواهند رفت و «شاهد همان صحنه آویزان شدن از هواپیما خواهیم بود که در کابل دیدیم».

او از نقش ترکیه در آنچه «برقراری تعادل در ادلب» خواند قدردانی کرد و گفت که نیروهای ترکیه در زندگی غیر نظامیان ادلب دخالتی ندارند.

الجولانی داعش را گروهی خواند که به اسلام آسیب زد و موجب ترویج اسلام‌هراسی در جهان شد و به «انقلاب سوریه» آسیب‌های شدیدی زد و افزود که داعش می‌خواست به توافق طالبان با امریکا آسیب بزند و «شادی مسلمانان در افغانستان را تاب نیاورد».

او گفت که حوادث افغانستان درس عبرتی است که نشان می‌دهد اشغالگری هرقدر هم که طولانی شود ماندگار نخواهد بود و دولت‌های سرسپرده اشغالگران نیز به دربرابر اراده ملت‌ها سرنگون خواهند شد.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟