تاکید الحلبوسی و السیسی بر توسعه همکاری‌ها میان عراق، مصر و اردن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
تاکید الحلبوسی و السیسی بر توسعه همکاری‌ها میان عراق، مصر و اردن
رئیس پارلمان عراق و رئیس جمهور مصر درباره روابط در حال توسعه دو کشور و اهمیت تلاش برای تقویت چشم اندازهای همکاری استراتژیک رایزنی کردند.

 «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق که طی سفری رسمی و در راس یک هیئت پارلمانی به مصر رفته است، با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای رئیس پارلمان عراق، دو طرف در کاخ الاتحادیه در قاهره دیدار و درباره روابط در حال توسعه دو کشور و اهمیت تلاش برای تقویت چشم اندازهای همکاری استراتژیک رایزنی کردند.

الحلبوسی از نقش مصر در حمایت از بازیابی ثبات عراق قدردانی و نسبت به توسعه همکاری بین دو کشور در سطح دوجانبه و تقویت و احیای همکاری سه جانبه بین عراق، مصر و اردن ابراز امیدواری کرد.

وی همچنین بر اهمیت همکاری بین پارلمانی در محافل عربی، منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

از طرفی دیگر عبدالفتاح السیسی بر اهتمام کشورش به تداوم توسعه همکاری با عراق در همه زمینه ها و سطوح، چه در سطح دوجانبه یا همکاری سه جانبه با اردن و آمادگی کامل مصر برای انتقال تجربه خود در توسعه به عراق درجهت تحقق ثبات و بازیابی جایگاه تاریخی و نقش موثر خود در سطح کشورهای عربی و منطقه ای و تثبیت جایگاهش در میان جهان عرب تاکید کرد.

السیسی به اهمیت زیاد انتخابات پارلمانی در عراق در ترسیم ویژگی های دوره آتی عراق و تقویت نهادهای ملی اشاره کرد و مخالفت مصر با همه مداخلات خارجی در امور عراق با پایبندی به اصول احترام متقابل به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی آنها را ابراز داشت.

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟