حضور «پ ک ک» در اقلیم کردستان بیش از 7 میلیارد دینار خسارت به بار آورده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حضور «پ ک ک» در اقلیم کردستان بیش از 7 میلیارد دینار خسارت به بار آورده است
میزان خسارت های وارده در نتیجه درگیری ها و حمله هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به مناطق حضور پ ک ک در اقلیم کردستان، بیش از هفت میلیارد دینار ارزیابی می شود.

«سربست صبری»، بخشدار بخش کانی ماسی در استان دهوک اقلیم کردستان، میزان زیان های وارده به روستاهای مرزی در نتیجه درگیری میان ارتش ترکیه و نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را بیش از هفت میلیارد دینار ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت: عملیات نظامی ترکیه از زمان آغاز آن در 23 آوریل گذشته، روز به روز گسترده تر شده است و میزان خسارت های وارده در نتیجه درگیری ها و حمله هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به منطقه، بیش از هفت میلیارد دینار ارزیابی می شود.

صبری در ادامه افزود: بیش از پنج هزار هکتار از زمین های زراعی منطقه دچار آتش سوزی شده است.

یادآور می شود بخش کانی ماسی از توابع شهر العمادیه در استان دهوک و در نزدیکی مرز با ترکیه است که ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای پ.ک.ک در این منطقه، اقدام به بمباران آن می کند و این امر، باعث وارد آمدن خسارت گسترده ای به شهروندان غیر نظامی شده است.

عملیات زمینی ترکیه در حال حاضر در مناطق هفتانین ، برادوست ، زاخو ، زب سدکان و سوران ، شمال و شرق دهوک متمرکز است.

ترکیه در دو عملیات پنجه برق و پنجه صاعقه مناطق حضور عناصر پ.ک.ک از جمله العمادیه، زاخو، جبل متین، افاشین، باسیان، جبل کیسته و الزاب را هدف حمله قرار می دهد.

درگیری و جنگ ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

اقلیم کردستان اخیرا اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟