یادداشت تفاهم عراق و ترکیه درباره مسائل آبی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
یادداشت تفاهم عراق و ترکیه درباره مسائل آبی
عراق و ترکیه یادداشت تفاهمی در سه بند درباره سهمابه رودخانه‌های دجله و فرات امضا کردند.

عراق و ترکیه یادداشت تفاهمی در سه بند درباره سهمابه رودخانه‌های دجله و فرات امضا کردند.

«عون ذیاب»، سخنگوی رسمی وزارت منابع آبی عراق و مشاور ارشد این وزارتخانه، تأکید کرد که این یادداشت تفاهم دربردارنده مطالبی است که به نفع عراق است و در بند اول آن به الزام ترکیه به تأمین سهم معقول و عادلانه برای عراق از آب‌های دجله و فرات تصریح شده است.

او گفت که بند دوم این یادداشت تفاهم به تقسیم ضرر میان دو کشور در سال‌های خشکسالی و بند سوم تأسیس مرکز مطالعاتی مشترک میان عراق و ترکیه در امور آبی برای پژوهش و مطالعه در مسائلی همچون نحوه مدیریت بهینه منابع آبی مربوط می‌شود.

وی افزود که همکاری در بخش آموزش تکنسین‌ها و مبادله اطلاعات درخصوص سدها از دیگر مسائلی است که در این یادداشت تفاهم به آن تصریح شده است.

ذیاب گفت که مرکز مطالعاتی مشترک اهمیت بسیاری برای دو کشور دارد چون نحوه مدیریت منابع آبی مشترک را به روش‌های علمی و با سازوکارهای مشخص تعیین می‌کند.

سخنگوی وزارت منابع آبی عراق گفت که این یادداشت تفاهم سنگ بنای توافقی مفصل با ذکر عدد و رقم خواهد بود که رسیدن به آن زمان بیشتری می‌برد.

او گفت که این یادداشت تفاهم میان دو کشور امضا شده و افزود که طرفین تمایل به همکاری در عرصه اجرای پروژه‌های آبیاری و سدسازی با همکاری شرکت‌های ترکیه‌ای دارند.

 

منبع:https://mdeast.new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟