اسکان هزاران مهاجر زیر یک پل در یک شهر مرزی در آمریکا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
اسکان هزاران مهاجر زیر یک پل در یک شهر مرزی در آمریکا

در پی هجوم دوباره مهاجران به مرز آمریکا هزاران نفر که بسیاری از آنها اهل هائیتی هستند، زیر یک پل در شهر مرزی دل‌ریو در ایالت تگزاس اسکان داده شدند. بسیاری از آنان جهت حفظ خود از گرما برای خود سرپناه‌های مقوایی ساخته‌اند.

 

در پی سرازیر شدن هزاران مهاجر غیرقانونی به شهر مرزی دل‌ریو در نزدیکی مرز مکزیک و آمریکا در ایالت تگزاس، شهردار این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

مقاماتت مرزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده‌اند که در پی ورود این مهاجران که اکثر آنها اهل هائیتی هستند، مرزهای این کشور در این منطقه بسته می‌شود. سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا در حال حاضر بسیاری از این مهاجران را تا رسیدگی به وضعیت آنها، زیر پلی در شهر دل‌ریو اسکان داده است.

سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا همچنین اعلام کرد این افراد به به گذرگاه مرزی ایگل در ۹۳ کیلومتری شرقی دل‌ریو منتقل خواهند شد.

مهاجران در شهر دل‌ریو، ایالت تگزاس آمریکا

برونو لوزانو ، شهردار دل‌ریو گفت: “گشت مرزی در حال حاضر به خاطر  هجوم مهاجران در منطقه دل‌ریو دچار مشکل شده است”. او افزود، شمار مهاجران از ۸ هزار نفر در روز پنج‌شنبه، روز جمعه به ۱۰ هزار نفر رسیده است. به گفته شهردار دل‌ریو بسیاری از این افراد اهل هائیتی هستند که در پی زلزله مهیب اخیر و همچنین تداوم بی‌ثباتی سیاسی کشور خود را ترک کرده‌اند.

با وجود افزایش فشارها بر جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، کاخ سفید تا کنون در ارتباط با وضعیت موجود در دل‌ریو سکوت کرده است.

“محل اسکان موقت”

سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد شمار کارکنان خود را در منطقه افزایش و آب آشامیدنی، حوله و توالت‌های سیار در اختیار مهاجران قرار خواهد داد.

بر اساس این بیانیه برای جلوگیری از ابتلا به گرما‌زدگی و مشکلات دیگر  پل مذکور در دل‌ریو به عنوان “محل اسکان موقت” مورد استفاده قرار گرفته است.

بسیاری از مهاجران برای حفظ خود از گرما برای خود سرپناه‌های مقوایی ساخته‌اند.

با توجه به این که مهاجران امکان خرید وسائل مورد نیاز خود در آمریکا را ندارند، بسیاری از آنها با عبور از رودخانه ریو گرانده که عمق آن تا زانوست برای تامین نیازهای خود به مکزیک می‌‌روند.

مهاجران در شهر دل‌ریو، ایالت تگزاس آمریکا

چرا اهالی هائیتی اکنون به آن سوی مرزها سرازیر شده‌اند؟

مشخص نیست که چگونه در چنین مدت کوتاه جمعیتی به این بزرگی از اهالی هائیتی وارد دل‌ریو شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ادگار رودریگز، وکیل مهاجرت که با پناهگاه “Casa del Migrante” همکاری می‌کند می‌گوید، حرکت مهاجران اهل هائیتی به مرزها از هفته‌ها پیش آغاز شده بود. او معتقد است که اطلاعات غلط و شایعات درباره تغییر سیاست مهاجرتی ایالات متحده آمریکا در شکل‌گیری این موج مهاجرت نقش داشته است.

چندین نفر از این مهاجران در مصاحبه با رویترز گفته‌اند مسیری را که از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ بین مهاجران دست به دست شده بود دنبال کرده‌اند. از قرار این “مسیر امن” طوری انتخاب شده که سر و کار مهاجران به مقامات مرزی مکزیک نیفتد.

یکی از این مهاجران می‌گوید: کسانی که جلوتر در مسیر حرکت می‌کردند ما را با استفاده از تلفن راهنمایی می‌کردند. من هم به افرادی که پشت من حرکت می‌کردند کمک می‌کردم.

هجوم ناگهانی مهاجران به دل‌ریو تازه‌ترین چالش مهاجرتی دولت بایدن است. بسیاری از سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار اقدام سریع کاخ سفید در این ارتباط شده‌اند.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام رسمی و دست‌اندرکار که نخواسته نامش فاش شود، نوشت، دولت بایدن قصد دارد از یکشنبه ۱۹ سپتامبر این مهاجران را با هواپیما در گروه‌های بزرگ به کشورشان بازگرداند.

به گفته این مقام جزئیات این برنامه هنوز مشخص نیست اما احتمالا روزانه بین ۵ تا ۸ پرواز در این چارچوب صورت خواهد گرفت.

مهاجران در شهر دل‌ریو، ایالت تگزاس آمریکا

مهاجران در شهر دل‌ریو، ایالت تگزاس آمریکا

اگرچه بایدن بسیاری از سیاست‌ها و تصمیم‌های سختگیرانه مهاجرتی دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را لغو کرد اما سیاست جدیدی در این ارتباط با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا برای اخراج مهاجران وضع کرد که “دستورالعمل ۴۲” نام دارد. بر پایه این دستورالعمل پلیس مرزی می‌تواند مهاجران را از مناطق مرزی مستقیم اخراج کند.

به گزارش سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا اکثریت قریب به اتفاق مهاجران مجرد و بسیاری از خانواده‌ها به احتمال زیاد مستقیم اخراج خواهند شد.

این سازمان همچنین اعلام کرد کسانی که “دستورالعمل ۴۲” شامل حال آنها نمی‌شود و مبنای قانونی برای ماندن در این کشور ندارند در “روند خروج سریع” قرار خواهند گرفت.

با وجود این که روز پنج‌شنبه ۱۶ سپتامبر یک قاضی فدرال اعلام کرد “دستورالعمل ۴۲” اجازه اخراج قانونی این مهاجران را نمی‌دهد، اما تا اجرایی شدن تصمیم این قاضی ۱۴ روز زمان لازم است.

 

منبع:https://www.dw.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟