سانا: جبهه النصره موشک‌هایی با کلاهک گازهای شیمیایی به حومه ادلب و حماه منتقل کرده است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
سانا: جبهه النصره موشک‌هایی با کلاهک گازهای شیمیایی به حومه ادلب و حماه منتقل کرده است
خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد عناصر جبهه النصره به کمک کارشناسان خارجی موشک‌هایی حامل گازهای شیمیایی را به حومه ادلب و حماه منتقل کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد عناصر گروه تروریستی جبهه النصره به کمک کارشناسان خارجی موشک‌هایی حامل گازهای شیمیایی را به حومه ادلب و حماه منتقل کردند.

سانا به نقل از منابع محلی در ادلب نوشت: تروریست‌های جبهه النصره با کمک شماری از کارشناسان خارجی از تابعیت‌های فرانسوی و بلژیکی و مراکشی تغییراتی را در موشک‌ها در حومه ادلب اجرا و آن را با کلاهک‌هایی از گاز کلور و سارین تجهیز کردند.

سانا اظهار داشت: عملیات تجهیز موشک‌ها به گازهای شیمیایی نزدیک به دو هفته طول کشید تا پنجشنبه گذشته این 8 موشک با استفاده از آمبولانس‌های وابسته به گروه‌های موسوم به کلاه سفید به مناطق جبل الزاویه و جسر الشغور در جنوب غرب ادب و منطقه سهل الغاب در حومه حماه انتقال داده شد.

خبرگزاری سوریه اظهار داشت: 4 فروند از این موشک‌ها به منطقه بدامات منتقل شد تا به یکی از فرماندهان گروه حزب اسلامی ترکستان تحویل داده شود 4 فروند نیز با آمبولانس به منطقه احسم در جبل زاویه انتقال داده شد تا به گروه وابسته به جبهه النصرخ تحویل داده شود.

سانا در پایان نوشت: به احتمال زیاد این موشک‌ها از سوی گروه‌های تروریستی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و تلاش خواهند شد تا ارتش سوریه را متهم به استفاده از گازهای شیمیایی شود.

منطقه ادلب و بخش‌هایی از حلب، حماه و لاذقیه آخرین مناطق تحت سیطره هیات تحریر شام و جبهه النصره به شمار می رود.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟