فشارهای امریکا و مصر برای تشکیل دولت وحدت فلسطینی میان فتح و حماس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مصر و ایالات متحده امریکا برای تشکیل دولت وحدت فلسطینی بر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و حماس در نوار غزه اعمال فشار می‌کنند.

 روزنامه هاآرتص اسرائیل به نقل از منابع بلندپایه در حماس و فتح اعلام کرد مصر و ایالات متحده امریکا بر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و حماس در نوار غزه اعمال فشار می‌کنند تا دولت وحدت فلسطینی تشکیل شود و آتش‌بس طولانی مدت تثبیت شده و بازسازی نوار غزه غزه شتاب گیرد.

هاآرتص به نقل از این منابع افزود: فرصت تشکیل چنین دولتی کانون اندک است اما دو طرف برای تشکیل آن از خود نرمش نشان می‌دهند.

این روزنامه اسرائیلی ادامه داد: نام «سلام فیاض»، نخست‌وزیر پیشین تشکیلات خودگردان برای ریاست این دولت مطرح شده است و «عمرو هادی»، معاون وزیر امور خارجه امریکا در سفر اخیر به رام الله و دیدار با محمود عباس ایده تشکیل دولت مشترک یا دولت تکنوکرات با حماس را در میان گذاشت.

در مقابل، محمود عباس به نماینده امریکا گفت که مخالف دولت تکنوکرات ااست و تشکیل دولت با حماس در گرو موافقت این گروه با توافقات امضا شده میان اسرائیل ئ سازمان آزادی‌بخش است.

به گفته منابع آگاه، تماس تلفنی عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر با محمود عباس در زمان سفر هادی عمرو به رام الله در همین رابطه بوده است و قاهره در تلاش برای آشتی فلسطینی و بازگرداندن تشکیلات به نوار غزه است.

هاآرتص افزود: مصر می‌کوشد تا اهمیت و نقش منطقه‌ای مصر را در برابر امریکایی‌ها به نمایش بگذارد، از جمله این که از سفر هیات حماس به قاهره و مشارکت اسماعیل هنیه و یحیی سنوار در این رابطه بهره برداری کند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟