حزب دموکرات کردستان: فراکسیون صدر نزدیک‌ترین گروه به ماست

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
حزب دموکرات کردستان تاکید کرد این حزب با همه گروه‌های سیاسی همگرایی دارد اما فراکسیون صدر علیرغم نبود هیچگونه توافق رسمی از همه به این حزب نزدیک‌تر است.

 حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» تاکید کرد این حزب با همه گروه‌های سیاسی همگرایی دارد اما فراکسیون صدر علیرغم نبود هیچ گونه توافق رسمی میان دو طرف از همه به این حزب نزدیک‌تر است.

«محمود محمد»،سخنگوی رسمی حزب دموکرات کردستان در کنفرانس مطبوعاتی و پس از دیدار یا گروه‌های کُرد در سلیمانیه گفت: دیدار حزب دموکرات با اتحادیه میهنی دوستانه بود و طی آن درباره سیاست‌ها و برنامه‌ها احزاب کُرد به ویژه حزب دموکرات برای تشکیل فراکسیون واحد کُرد در پارلمان رایزنی شد.

محمد افزود: حزب دموکرات تصمیم گرفته با همه احزاب کُردی حتی گروه‌هایی که موفق به کسب کرسی پارلمانی نشده‌اند، دیدار و گفت‌وگو کند.

وی اظهار داشت: در این نشست درباره گروهی که نامزد ریاست جمهوری را معرفی خواهد کرد، رایزنی نشد.

سخنگوی رسمی حزب دموکرات کردستان در ادامه بر لزوم رایزنی با بغداد برای مشخص‌سازی سهم کُردها از مناصب دولتی و نیز گفت‌وگو میان احزاب کُرد برای تعیین سهم هر طرف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه حزب دموکرات به گروهی نزدیک خواهد بود که حقوق مردم کردستان را رعایت و تضمین کند، اظهار داشت: ما با همه احزاب همگرایی داریم اما فراکسیون صدر علیرغم نبود توافق رسمی نزدیک‌ترین گروه به حزب دموکرات است.

براساس نتایج نهایی غیر قطعی انتخابات عراق، حزب دموکرات کردستان در انتخابات سراسری کشور 32 کرسی و فراکسیون صدر 73 کرسی به دست آورده‌اند.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟